Inlägg från: SweetJune |Visa alla inlägg
  • SweetJune

Bugaboo Buffalo !

Vi planerar barn snart och ville ha en cameleon men ska absolut kolla in denna vagn när det blir dags. Den verkar ha de funktioner som jag just tyckte camen saknade synd att den inte har mörkgrå basfärg..

• SweetJune
    Tant Groda skrev 2013-02-18 20:16:00 följande:
    Fanns en ljus nederdel också.
    har googlat mycket nu och det är antingen sand eller svart... hoppas de tar fram grå så småningom, annars får det bli sand. De har rätt så tråkiga färger, kunde ha haft samma som cameleon iallafall.
  • SweetJune
    Tant Groda skrev 2013-02-18 19:51:49 följande:
    Vagnen får inte säljas än! Så slut kan den inte vara. Köper i Kristianstad
    Vilka färger ska du välja?
  • SweetJune
    Krusenberg skrev 2013-02-23 00:45:13 följande:

Ja det är ju en del pengar. Har inga barn ännu men jobbar på det. Har supoort från släktingar så vi borde kunna köpa en BB!
    Längtar tills det är dags för oss att prova vagnar!
    Vi planerar börja försöka nu i sommar och längtar också tills det blir dags för oss att prova vagnar.
    Var mkt inne på cameleon men vi är båda långa och gillar att gå i skogen samt har hund så vi behöver en stabil vagn där man även kan förvara grejer. Just det vi saknade på cameleon men buffalon verkar ha det.

Ska absolut prova den sen när man är gravid och bestämma mig då. Är dock lite besviken över färgerna...hade velat ha mörkgrå nederdel ovandel i rosa, off white eller grön. Kanske hinner komma tills det är dags för oss
  • SweetJune
    Tant Groda skrev 2013-02-23 08:17:09 följande:
    Coffy: Jag ska ha i juli, så då ligger vi hyfsat nära!

Sweetjune: Det kommer säkert fler färger sen. Men både rosa/grönt/offwhite fanns att välja på suffletten.

Krusenberg: Enligt rykten ska vi också få sponsring, men det är rykten!
    Ja det är kul att rosa och offwhite finns, men är inte så jätteförtjust i den gröna eller den blåa färgen. Jag gillar den här gröna färgen som bugaboo har haft som limited edition:

Tant Groda: när är det dags för er ?

• SweetJune
    Tant Groda skrev 2013-02-23 09:45:15 följande:
    Den gröna är jättefin! Gillar grönt. Om allt går bra så ska vi ha i mitten av juli. Enligt journalen 16/7 och enligt mig 17/7

Åh vad spännande! Då blir det perfekt timing att vagnen kommer nu till våren! Ska ni köpa till några tillbehör? Behöver man vinterhjul eller var det nu så att det är året runt hjul?
  • SweetJune
    Tant Groda skrev 2013-02-23 11:01:03 följande:
    Ja det ska bli skoj, efter 7 års längtan och kämpande.

Ang hjulen så hade man dem året runt
    Det var länge, förstår att det måste kännas helt fantastiskt. Så kul Är det första barnet? Börjar själv närma mig 30 och vi tänkte börja försöka nu till sommaren.

Vad bra att man inte behöver byta hjul så sparar man på det... ska du köpa till solskydd/parasoll då er bebis kommer nu till sommaren?
  • SweetJune

Ni som funderar på att köpa från utlandet, hur gör ni med garantin? det är toppen att det blir billigare, men vad gör man om vagnen strular och man måste reklamera? då är det lättare att gå in i affären där man köpt vagnen..

Eller det brukar sällan hända att man måste reklamera?

Vet ej hur vi kommer göra när det är dags för oss just pga av garantin, annars hade jag köpt den på nätet.

• SweetJune
    Emmie T skrev 2013-04-19 23:36:42 följande:
    Idag kom vår Bugaboo Buffalo! Har kört runt den här hemma hela eftermiddagen och jag är så himla glad att vi bestämde oss för just den här vagnen. På bilderna är ståbrädan till blivande storebror monterad, och han har även provåkt och åker med som en kung! Babyskyddet är en MaxiCosi Cabriofix.

Köpte allt från babycare.nl och med dagens eurokurs slutade priset på nära 25% billigare än om vi köpt samma saker här i Sverige.

Nu är det bara lillasyster som fattas och vi längtar snart ihjäl oss!

Den var jättefin och ser ut att vara bra! Vad exakt fick du köpa till när du beställde vagnen? vad bör man köpa till som inte ingår?
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !