BlivandePappa skrev 2013-08-20 14:29:50 följande:
Jag kommer i veckan beställa en Bugaboo Buffalo och tillbehör från
babyhuys.nl (får 15 procent rabatt på hela ordervärdet). De skrev så här till mig angående garantin:
The warranty for Bugaboo is standard 2 years. You can register on their website via
http://www.bugaboo.com/bugaboo-warranty. The warranty for Bugaboo is international. Whenever something breaks or is damaged, you can contact our service department via
[email protected] with a copy of your order confirmation, a description of the problem, the serial number of the product and pictures if this is possible. The service department will be able to help you further. You can also choose to find a local reseller closer to home to take over the warranty.
Den internationella garantin innebär alltså att du kan välja om du hellre vill att en svensk återförsäljare av Bugaboo ska sköta dina reklamationer eller reparationer.
Intressant.
Undrar hur det fungerar i praktiken att låta en svensk butik ta över reklamationen.
Någon som provat?
Det finns ju en potentiell intressekonflikt när man provar vagnen i den lilla lokala butiken i stan men istället beställer från Holland.
Sedan när det väl strular och man behöver hjälp så kommer man tillbaks med svansen mellan benen.
Ang pris, tolkar du det som att det är omöjligt att nå bättre än 15%?
Jag tolkar det även dom att frakten är 20 euro oavsett hur mkt man beställer, det låter ju väldigt billigt faktiskt.