• Ello1

Bugaboo Buffalo !

Fick precis hem min bugaboo buffalo från en holländsk sida, babyhuys! Mycket billigare än att köpa i sverige. Min fråga är... är det bara jag som tycker att den är oehört otymplig att fälla ihop med liggdelen på? Jag kan inte få den att stå upprätt ihopfälld med den på... hjulen åker ut även om jag bromsar och låser framhjulen... 
    Sen har de väl varit strategiska och enbart visat hur man fäller ihop den i en del med sittdelen, den är ju inte direkt smidig i en del med liggdel på.... 

• Ello1

Jag har också beställt allt från babyhuys! Buffalon, sittdyna, åkpåse (den dyra), mugghållare, maxi-cosi babyskydd, myggnät samt bugaboo necessär för 11.500, inkl frakt!
    Mailade kundtjänst, då fick jag en rabattkod (på 10% tror jag) 

• Ello1
    Peak skrev 2013-10-20 12:33:17 följande:
    oj hur fick du det så billigt??

La i de sakerna jag tror du menar i min varukorg och med 10% rabatt får jag fram ca 1395 € (ca 12,237:- )

Är det dessa saker du menar?

Ja PRECIS de du lagt i din korg! Jag mailade dem allt jag skulle beställa, så gav de mig en rabattkod =)
  • Ello1
    Peak skrev 2013-10-20 12:33:17 följande:
    oj hur fick du det så billigt??

La i de sakerna jag tror du menar i min varukorg och med 10% rabatt får jag fram ca 1395 € (ca 12,237:- )

Är det dessa saker du menar?

Jag loggade in på min mail för att dubbelkolla vad jag hade betalt, så här hade hon skrivit "No problem! I can offer you this entire list for € 1439,- including shipping to you in Sweden!" efter att jag mailat dem mina önskemål. Men detta var i april =)
  • Ello1
    Ello1 skrev 2013-10-24 22:25:34 följande:
    Jag loggade in på min mail för att dubbelkolla vad jag hade betalt, så här hade hon skrivit "No problem! I can offer you this entire list for € 1439,- including shipping to you in Sweden!" efter att jag mailat dem mina önskemål. Men detta var i april =)
    ursäkta spammandet, men då fick du det billigare! detta var ju ett tag sen, valutan kan ha ändrats! Nu blev jag nyfiken på att hitta transaktionen på internetbanken o se om det faktiskt var under 12'...
  • Ello1
    Peak skrev 2013-10-25 13:28:07 följande:
    ja valutan kan ju skilja en del, beställer man nu så droppar den väl nästa vecka Flört

Förde du över pengar eller betalade med kort?
    Hmm tror att jag fick ett mail med instruktioner på hur jag skulle betala via en länk, antagligen med kort!
  • Ello1

Så mycket som jag gillar min Buffalo, måste jag ändå säga att den är tyvärr lite tyngre att köra, inte alls som cameleon eller ens donkeyn, som, otroligt nog, är enklare att köra! Den går liksom inte att köra med endast en hand... 

• Ello1
    Peak skrev 2013-11-11 17:03:53 följande:
    oj 4v - jag har ju 5v kvar till bf nu! Trodde det skulle gå snabbare! En kompis beställde från annan sida och fick hem den på en vecka!

Ingen som vet om myggnätet passar till buffeln?
    www.babyhuyswebshop.nl/Bugaboo-Mosquito-Net/e.../
    Jag fick svaret att myggnätet passar, men det gjorde det INTE!  Eller så gjorde jag fel...
    säg gärna till om du hittar ett som passar=) 
    Jag fick den på mindre än en vecka från babyhuys, men det krånglade lite, fick seatlinern BARA efter två dagar.. sen kom allt efter en vecka, lite skumt=) 
  • Ello1
    Fröken Frågvis skrev 2014-02-05 09:26:51 följande:
    Tack för input! Ja, de där vinterhjulen har jag funderat på många gånger, men kommer alltid fram till att jag inte vill ha fasta hjul och inte heller vill hålla på och byta hela tiden. Det jag älskar med UJ är att den, även utan låst framhjul, bara plöjer sig fram genom snö, och sen ändå går att vända 360 grader på en femöring när man går in i en butik.
    Att jag sen funderar på att byta till Buffalo har egentligen många fler orsaker. Båda vagnarna är välanvända och nu väntar vi tillökning och kommer använda vagn flitigt i ett par år till. Sen tycker jag det är bökigt att ha två vagnar och skulle hellre ha bara en som har alla goda egenskaper. Om UJ haft vändbar sits hade jag förmodligen kört på bara den, men jag vägrar sätta en 6 månaders framåtvänd.

Det var tråkigt att höra att Buffalon inte är lika lättstyrd som Cameleon. Tycker egentligen att UJ är ännu mer lättstyrd än Camen trots att den är en terrängvagn, därmed borde inte Buffalon behöva offra det! Jag vill verkligen ha alla goda funktioner i en och samma vagn, men är rädd att Buffalon ensam kanske inte är lika bra som de andra två tillsammans ändå. Tror jag måste provköra den i butik för att kunna bestämma mig.
    Jag måste säga att buffalon är en bra vagn, men den är ganska klumpig. Att fälla ihop den i en del är visserligen inte svårt, men går knappt när man har grejer i varukorgen och åkpåse om man vill kunna fälla ihop den så, samt att den ändå är för tung för att lyfta in i bilen i en del. Själva chassit är väldigt tungt, även när jag bara ska ta med den (o klicka i babyskyddet)  så tycker jag att det är bökigt att få in i bilen. MEN om man inte använder bil så mycket så är det en perfekt vagn! Cam-en är ju överlägset enklare att använda när man åker bil mycket....
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !