Inlägg från: Smum10 |Visa alla inlägg
  • Smum10

Bugaboo Buffalo !

Hoppar in här för jag ska köpa mig en Buffalo till mitt andra barn som kommer i början av Juli. Har följt tråden och tänkt att beställa från Holland precis som många av er har gjort.

Men idag såg jag att det har kommit nya färger till buffalon som kommer bli tillgängliga i april 2014. Tror ni dessa kommer att finnas på deras hemsidor då oxå? Tänkte beställa i april så att man kan få mer rabatt pga av längre leveranstid som någon skrev men ändå ha den hemma lite innan barnet ifall det skulle komma tidigare.

• Smum10
    emilsmamma skrev 2014-02-11 21:06:29 följande:
    Skulle anta det eftersom Bugaboo är ett holländskt märke att deras egen marknad är snabbt up to date. Men vet såklart inte, du kan ju alltid maila och fråga :)

Haha ja det kan man ju tycka då, har fått för mig att det var brittiskt fråga mig inte varför 😄 Tänkte köpa mig en med svart chassi och khaki färgad sufflett/topplock i så fall 😍
  • Smum10
    tvetalan skrev 2014-02-11 21:23:58 följande:
    Jag har hört att leverans är i april. Gäller även svenska butiker. Man kan alltså förboka vagn innan april och så skickar dem det när de fått in det. Förmodligen under april månad. Moeders mooiste skulle jag aldrig beställa ifrån eftersom de är dåliga med reklamationer. Skulle inte vilja stå ensam om något händer!

Ännu bättre, börja maila lite då och höra :)
  • Smum10

Såg nu att alla sidorna har uppdaterats och det går att beställa/boka de nya färgerna nu =)

• Smum10

Måste höra hur ni har gjort, har ni lagt allt ni vill ha i varukogen och sedan fått rabatter osv eller har ni mailat om vad ni tänkt att ni ska köpa och undrat om ni kan få det till ett bättre pris?

• Smum10

Vi beställde våran från babyhuys i torsdags med en rabatt på 15% . vi betalade allt som allt 11.400 kr här hemma skulle det kostat drygt 16.000. Vi köpte svart chassi och khaki sufflett/ topplock plus ståbräda, adapter till den, adapter till Maxi cosi, stol till ståbrädan och skötväskan. Så vi är väldigt nöjda med vår beställning. Pratade med mannen och han sa att det lät konstigt att strypa "importen" då det inom eu inte räknas som import utan som ett köp i vilken affär som helst och menade att det från tex. USA eller Norge blir import då det är utanför. Själv kan jag inte så mycket om det men lät rimligt :) dock har jag svårt att tro att bugaboo skulle tycka något om vart de säljer sina vagnar. utpris från fabriken borde vara lika (liknande) för alla återförsäljare men att koncernen i Sverige satt ett relativt högt pris och kanske borde ta en funderare den vägen istället? Men jag vet som sagt inte :) sorry för kompakt inlägg det blir så från plattan.

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !