Inlägg från: emilsmamma |Visa alla inlägg
  • emilsmamma

Bugaboo Buffalo !

Hej! Har följt tråden rätt länge men inte skrivit något förrän nu. Har BF i december och ska köpa ny vagn, lutar åt att det blir en buffalo. Det verkar som nästan alla i denna tråd har köpt sina vagnar online / inte i Sverige. Jag undrar om någon har haft problem med sin vagn, och vad man i så fall gör? Någon del som behövt repareras, servas, reklameras? Är lite orolig för att inte ha en fysisk butik där man inhandlat vagnen att gå till om det skulle behövas.. Tacksam för svar!

• emilsmamma

Tack för alla svar! Ja, det återstår att se om det går att gå in i en svensk butik. Verkar ju väldigt krångligt att behöva posta saker fram och tillbaka, speciellt om det är något stort som krånglar. (typ chassit..) Har tidigare haft en iCandy jag köpte på blocket med originalkvitto från Bonti (som också säljer Bugaboo). På deras hemsida står t.ex. uttryckligen att de bara tar emot vagnar köpta hos dem och av originalköparen i sin verkstad (de jämför leg med kvitto)

Margaux skrev 2013-08-20 15:01:39 följande:
    Jag har stött på mitt första Buffalo problem... Träbotten i liggdelen gick sönder under en flygtur... Vagnen var packad i en Stokke Pram-pack så det blir nog inga problem att få ersättning men frågan är ju om man kan köpa en "lös" liggdel eller om den måste sändas till Bugaboo på rep. Jag har köpt min i butik så får höra med dem...
    Den går fint att använda men kommer ju inte vara så attraktiv att sälja i befintligt skick.
    Den reparationen / bytet borde väl flygbolaget stå för?

• emilsmamma
    BlivandePappa skrev 2013-08-20 18:07:36 följande:
    Jag tror inte du behöver vara orolig, garantin skiljer ju sig från märke till märke. Så det som gäller för iCandy behöver absolut inte vara det regelverk som Bugaboo använder. Tvärtemot, så skriver Bugaboo dessutom så här på sin egna webbplats:

This warranty is valid all over the world with the exception of North and South America.

Med andra ord kan du lämna in din vagn för garantiärenden i Sverige. Om det skulle uppstå något problem och om någon butik strävar emot, så kan du alltid hänvisa till nedanstående källa. Annars får du säkert hjälp om du kontaktar Bugaboo. Tänk dock på att det är om det uppstår något problem, sannolikheten är troligtvis större att du aldrig behöver utnyttja garantin.

Källa: www.bugaboo.com/210
    Ja, det är sant.. Har tidigare dåliga vagnerfarenheter bara.. (hade en Teutonia spirit på reparation ett tiotal ggr och  fick chassit utbytt för att sedan reklamera vagnen helt, och så iCandyn då som var en skräpvagn som var för dyr att laga men om jag varit originalägaren hade den antagligen kunnat lagas gratis på garantin) 
    Gissar på att det är lättare om man nu skulle behöva hjälp att ta sig till någon av de större kedjorna. Men som sagt, förhoppningsvis funkar den fint. Har ju heller ingen lust att betala tusentals extra kr i butik här när det verkar som de flesta i denna tråd gjort lyckade onlineköp. 
  • emilsmamma
    tvetalan skrev 2013-08-23 10:00:05 följande:
    Har faktiskt ingen aning. Får fråga i affären när det blir dags för jag fattar ingenting haha :)

På Bugaboos hemsida under accessoarer kan man kolla det, man fyller i vagn, sen märke på babyskyddet och land som man handlat / ska använda kombinationen i så får man svar om det finns. Jag trodde tex först att Acta Graco Logico S skulle funka för stolen fanns med på listan men sen visade det sig att adaptrar inte fanns.
  • emilsmamma

Hej! Hoppas någon har möjlighet att svara snabbt! Passar Bugaboos myggnät på Buffalon?
    (Sittdelen verkar mindre på de andra vagnarna så tänkte om det kanske är för litet?) 

• emilsmamma

Eller ska man satsa på breezy sun canopy istället? Hur bra är det egentligen? Någon som använt under sommaren? Skiner solen verkligen inte igenom för mkt genom det ljusa tyget och "fönstren"? Verkar smart att det går att öppna lite och att det finns ett integrerat myggnät dock. Fast dyrt. Hmmmm, onödigt tillbehör eller inte?

• emilsmamma
    Margaux skrev 2013-10-14 09:58:58 följande:
    Alltså, jag måste bara dela min begeistring över Buffelns kapacitet. Söndagstur i skogen(skogsväg) med vedsäck, picknickmat och termosar till 6 pers. Div hinkar och leksaker, 2 treåringar på ståbrädan, skötväska på handtaget och en småbarnsryggsäck på kroken på var sida om vagnen. Och det är inte ens tungt att putta på......
    *kärlek* 
     Glad Underbart! Precis vad jag ville läsa som just beställt min vagn! Babyhuys vart det. Mailade dem, moedersmooiste, babyplus och babycare, babyhuys erbjöd den bästa dealen. Dessutom har de hemsida på engelska, kortbetalning online och en support som svarar snabbt när man mailar. Så nu är det bara att vänta på att den ska dyka upp här hemma.. Solig
    Körde på svart / kungsblå med tillbehören ståbräda + adapter, sittdyna (vit), mugghållare och solsuflett - det landade på strax under 10 000 inkl frakt. Det är 4250 kr billigare än i Sverige (jämförde med Bonti utan fraktkostnad).
  • emilsmamma

Peak, som jag skrev i inlägget innan ditt fick jag bäst pris av babyhuys av de jag kontaktade. Verkar vara bra, snabb support och hemsidan är enkel då det går att välja engelska plus enkel online kortbetalning. Lycka till!

• emilsmamma

Peak, jag beställde för bara ett par dagar sedan så varken vagn eller bebis här än ;) på artiklarna står ju status, typ i lager eller tid. Hade några produkter som var 3-5 dgr så skulle gissa på att från order till vagn 2-3 v. Har BF i slutet på december men beställde hellre lite tidigare för att vara säker. Och för att se att allt är med och funkar. Jag fick också rabattkod, tror alla som mailar prisförfrågan får det (hade läst att någon annan tidigare i tråden fick det, 15% eller hur?) En annan bra grej är att de faktiskt har förlossningsgaranti, står som in case of sad ending, dvs går något så fel att det inte blir någon bebis så tar de tillbaka varorna. Man behöver spara kartonger och får såklart inte använda vagnen bara. Och betala returfrakt då. SweetJune, jag blev erbjuden bättre deal från babyhuys än babyplus men såklart ska man kolla runt lite! :)

• emilsmamma

(Argh, varför funkar aldrig radbytena när man skriver på telefonen?! Sorry för den kompakta textmassan i förra inlägget)

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !