BlivandePappa skrev 2013-08-20 18:07:36 följande:
Jag tror inte du behöver vara orolig, garantin skiljer ju sig från märke till märke. Så det som gäller för iCandy behöver absolut inte vara det regelverk som Bugaboo använder. Tvärtemot, så skriver Bugaboo dessutom så här på sin egna webbplats:
This warranty is valid all over the world with the exception of North and South America.
Med andra ord kan du lämna in din vagn för garantiärenden i Sverige. Om det skulle uppstå något problem och om någon butik strävar emot, så kan du alltid hänvisa till nedanstående källa. Annars får du säkert hjälp om du kontaktar Bugaboo. Tänk dock på att det är om det uppstår något problem, sannolikheten är troligtvis större att du aldrig behöver utnyttja garantin.
Källa:
www.bugaboo.com/210Ja, det är sant.. Har tidigare dåliga vagnerfarenheter bara.. (hade en Teutonia spirit på reparation ett tiotal ggr och fick chassit utbytt för att sedan reklamera vagnen helt, och så iCandyn då som var en skräpvagn som var för dyr att laga men om jag varit originalägaren hade den antagligen kunnat lagas gratis på garantin)
Gissar på att det är lättare om man nu skulle behöva hjälp att ta sig till någon av de större kedjorna. Men som sagt, förhoppningsvis funkar den fint. Har ju heller ingen lust att betala tusentals extra kr i butik här när det verkar som de flesta i denna tråd gjort lyckade onlineköp.