Inlägg från: Mia86gbg |Visa alla inlägg
  • Mia86gbg

Bugaboo Buffalo !

Vi ska beställa en Buffalo från babyplus men har inte enats om färg än. Någon som vet innan skulle kunna köpa till annan sufflett till annan bugaboo o sätta på buffalon? Vill så gärna ha svart bas o orange/röd topp..men det verkar inte funka.

• Mia86gbg

20% på 11500 då? Kommer ändå inte ner i 8300 som jag fått från Holland. Men kan ju va skönt att köpa svenskt...

Röd finns ja..men jag gillar inte den röda..vill ja den som är mer korallröd. Kanske tar svart/ svart eller svart/off white nu o beställer roligare färg när/om det kommer.

• Mia86gbg
    tvetalan skrev 2013-12-28 22:56:53 följande:
    Beror på vilken hemsida du beställer ifrån. Hade jag beställt från holland så hade jag beställt fr babyplus, de känns säkrast och är, vad jag hört från andra, bäst med att avhjälpa ev fel. Vagnen hos dem låg på 8700-8900 beroende på växelkursen.. Då var skillnaden mot 9200 inte så stor ;)

Ang färg så tog jag svart/svart. Bäst andrahandsvärde, lätt att byta ut o matcha med andra färger. Ow-suffletten släpper tydligen igenom mkt ljus.
    ? 919 (8250kr) fick jag från från babyplus, inkl adapter till babyskydd. Vet dock inte om vi ska ja den adaptern än. Nödvändigt eller inte.

Svårt detta med färg. Så olika hur man vänder på det. Vit släpper igenom ljus, svart blir varmt på sommaren... Men bra tanke med 2a hands värde..

Någon som vet hur det funkar på adapter till babyskydd, kan de sitta på vagnen jämt eller måste de plockas bort med babyskyddet?
  • Mia86gbg

Någon som har Bugaboo skötväska och organizer? Bra, dålig?

Har även kollat på littlephant lite..de är snygga.

• Mia86gbg
    Krusenberg skrev 2014-01-24 08:28:01 följande:

Utöver "standardrabatten"?
    Kollade mailet från babyplus igen. Jag fick 15% rabatt och pga av bloggen fick jag välja på snack-tray eller bilstolsadapter.
  • Mia86gbg
    Fröken Frågvis skrev 2014-02-04 14:00:22 följande:

Förresten, ni som fått specialpriser från Babyhuys, hur har ni fått det? Ser att vagnarna har ett pris på 1039 euro, har ni förhandlat ner det eller förhandlat er till egen rabatt?

Jag köpte från baby plus och mailade och frågade o fick då 15% på hela köpet. Fick också adapter till babyskyddet på köpet.
  • Mia86gbg

919 inkl frakt och så fick jag babyskydds-adapter på köpet. Det var det billigaste jag hittade. Baby-plus. Fick den levererad på 3,5 veckor.

• Mia86gbg

Nu står min fina Buffalo här monterad och redo! Så fin! Köpte även en beige väska, blev fint till min helsvarta vagn.

Testade att sätta på regnskyddet men det luktar helt galet mycket plast. Känns giftigt. Ska det vara så eller försvinner det?

• Mia86gbg
    Krusenberg skrev 2014-02-10 11:05:22 följande:

Ni som beställt från babyplus:

Hur lång tid tog det för er att få bekräftelse på att de fått sakerna från bugaboo och skickar det vidare?

Jag beställde 7/1, fick bekräftelse att det kommit till dem 28/1, betalade 29/1, fick besked att de skickat iväg det 30/1 och det kom hem till mig 4/2.
  • Mia86gbg

Jag hade velat ha två pluppar att lägga i när man tar bort handtaget..känns sådär med två hål.

• Mia86gbg

Jag tycker att regnskyddet var väldigt tätt till liggdelen..dock klumpigt när det inte används. Myggnötet får jag däremot inte till riktigt. Blir springor i nederkant.

• Mia86gbg

Nu har jag registrerat min vagn på bugaboos hemsida, är det något mer man bör göra för att ha garanti o allt sånt säkrat?!

• Mia86gbg
    KajsaOskar skrev 2014-03-07 09:03:10 följande:

Någon som vet när babyhuys får vagnen med svart chassi? Betalar man samtidigt som man beställer?

Kanske ska beställa direkt nu och dom levererar såfort de har fått in vagnen med svart chassi?
    Överväger vitt topset, eller ska man köra på svart som är lätt att matcha?

På babyplus betalade man när de hade fått vagnen till sitt lager, därefter skickade de vagnen till mig.
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !