Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

Bugaboo Buffalo !

Hej!

hoppas jag kan få lite hjälp av er som beställt! Är vääääldigt tidigt ute ( v12) då jag tänkt beställa Buffalo All black från Holland! Första bebben och jag vill inte få hem en trasig vagn som jag inte hinner få tillbaka hem och massa krångel så jag är ute i god tid, blivit varnad haha!

Så nu har vi hittat två bra sidor, varav vi har mailat den ena babyplus, samt sett ett pris från babyhuys, På babyhuys blir priset 9992 ink frakten då. Någon som beställt en all black/ black från baby plus? Vad fick ni för pris?

och hur lång tid har de tagit för er att få vagnen? stod att vagnen på babyplus kommer in igen i april och jag antar att vi blir att ligga längst ner på leverans listan så det tar nog någon månad för oss  :)

• mitthemligajag
    Tizi skrev 2014-03-15 17:45:08 följande:

All black kommer in i början av april på alla ställen vad jag fattat det som, den finns alltså inte än men många har dekorplastat sona svarta.

Jag har beställt en från babyhuys och inväntar nu leverans nångång i april! Betalade 8763 kr för all black och mugghållare!

Okej de är så de är!! Då har dom säkert ännu mer kö på den vagnen :p men vad konstigt att du fått ett bättre pris på babyhuys än mig... Hade du ngn rabattkod eller var de ngt erbjudande? De skiljer ju mer än 1000 kr....
  • mitthemligajag
    Lakrits skrev 2014-03-15 19:30:43 följande:
    15% fick jag i rabatt om jag kunde ta den vanliga leveransen på 3-5v. Om jag valde 3-5 dagar fick jag en kod för 10% rabatt.

Nu var det ändå väntetid på all-black så jag tog 15% i rabatt.
    Vadå hur fick du den rabatten då? De står bara att man kan fylla i en rabattkod men vi har ju ingen :p vart hittade du koden?
  • mitthemligajag

Hittade en rabattkod som gav 15% från ngn holländsk mammablogg haha! Så jag fick samma pris som dig! Beställt och klart :)

• mitthemligajag
    Tizi skrev 2014-03-16 11:34:52 följande:

Jag tog oxå leveransen på 3-5 veckor och fick 15% rabatt. Bebis är beräknad till mitten av juni så jag bör ju få vagnen i slutet av april/ början på maj och det räcker ju gott och väl. Så hinner vi få ordning i källaren där den ska va till bebben kommer och så slipper den bara stå i månader innan :)

Men då mejlade du och fick den rabatten? För när jag beställda så fanns de ingenstans att välja leverans datum! Nu hittade jag ju en rabattkod ändå :p men idag så skickade jag ett mejl och skrev att de inte är brottom med vår leverans, vi kan få den i juli så hinner vi skicka tillbaka den och få igen den också om ngt skulle vara fel :)
  • mitthemligajag
    Lakrits skrev 2014-03-28 21:00:59 följande:

Nu är min vagn i Malmö, så den borde ju komma i början mitten av nästa vecka. BF på måndag så får se om den hinner. smile1.gif

Våran är också i Malmö tydligen! Jisses vad fort de går, den som inte skulle komma förens i slutet av april mars :p redan då tyckte vi de kändes tidigt men men! :)
  • mitthemligajag
    tvetalan skrev 2014-04-02 07:05:43 följande:
    Den är så sjukt fin! Den som väntar på nåt gott...

Men varför har du vänt liggdelen utåt? :)
    Tog kort i varje läge som alla delar kunde vändas åt, jag skulle skicka till min preggo vännina dom ville se och är sugen, råkade bli en sån bild här åt ;)
  • mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2014-04-02 07:15:23 följande:
    Tog kort i varje läge som alla delar kunde vändas åt, jag skulle skicka till min preggo vännina dom ville se och är sugen, råkade bli en sån bild här åt ;) phpvzqd1I45394.jpg
    Att skriva på telefonen är inte alltid lätt såg jag nu...
  • mitthemligajag
    kon skrev 2014-06-30 17:48:33 följande:

Kl

Har precis fått hem min buffalo från Holland. Är helnöjd men undrar lite om åkpåse, beställde med Bugaboos egna men tyckte inte den passade alls i liggdelen. Blev jätte klumpigt. Hur har ni "inrett" er liggdel till en nyfödd? Visa gärna bilder :)

Men om jag inte minns fel så finns det två olika åkpåsar, bugaboos gamla och den nya varianten som är "dubbel" vi köpte iaf den nya dubbla men jag tycker den passar perfekt!! Tänkte om de är för du köpt den gamla varianten? :)
  • mitthemligajag
    jennyz skrev 2014-07-27 19:14:21 följande:

Inga fler synpunkter på vagnen? Är sugen på att köpa en, mycket pengar dock så känns bra att höra flera kommentarer före... smile5.gif
    Visst är den ganska rymlig? Jag har såklart sett den på affären men inte med bebis/barn i... ;) vår dotter är 11 mån nu (men rätt liten) inser nu att jag inte vill ha Emmaljunga vagnen som vi hade till storasystern som nu är fem, den är klumpig och sliten... Tycker att den verkar väldigt smidig, och bra med stora hjul även fram då vi bor i Norrland, så den borde klara snön rätt bra!?

Har inte provat med bebbe i än men rymlig är den! Och jag vet en bloggare som använder en buffalo mitt i norrlandet i all snö och är supernöjd hon har säkert skrivit massor om vagnen, tror hon heter Linnea Granström :)
  • mitthemligajag
    jennyz skrev 2014-07-27 19:14:21 följande:

Inga fler synpunkter på vagnen? Är sugen på att köpa en, mycket pengar dock så känns bra att höra flera kommentarer före... smile5.gif
    Visst är den ganska rymlig? Jag har såklart sett den på affären men inte med bebis/barn i... ;) vår dotter är 11 mån nu (men rätt liten) inser nu att jag inte vill ha Emmaljunga vagnen som vi hade till storasystern som nu är fem, den är klumpig och sliten... Tycker att den verkar väldigt smidig, och bra med stora hjul även fram då vi bor i Norrland, så den borde klara snön rätt bra!?

Såg idag att hon skrivit en recension idag om buffalon
  • mitthemligajag

Alltså nej jag fattar fortfarande inte hur man får av ligglocket, ja jag fattar att man ska dra båda dragkedjorna åt vänster men där "delar" ju sig dragkedjan, de är liksom böjt utåt båda hållen... Fler har tydligen problem

Med detta och de verkar ju sjukt... Man måste ju lätt kunna ta av det, går inte era dragkedjor böjt utåt precis där man borde kunna dra av dom?

• mitthemligajag

Nu har vi fått in knycket och kan ta av locket!

hur bäddar ni? Tycker själva dynan känns så hård för att bara lägga på en fäll tex, eller ska dom ligga sådär hårt? :) sen undrar jag också, har ni den där "bygeln" kvar på vagnen fastän ni använder liggdelen? Eller blir den mest i vägen?

• mitthemligajag
    tvetalan skrev 2014-08-17 07:39:45 följande:
    Dynan är gjord i sånt där material som ska forma sig efter kroppen. Tror det heter memory foam! Men vill du lägga i en fåll i så är det inga problem, blir säkert mysigare och mer ombonat med. Snart blir det ju åkpåse också..

Använder sällan bygeln, även om jag bytt till sittdel. Tycker den är lite i vägen. Bra att man kan ta bort den. Använder bara när jag ska lyfta bort hela sittdelen och använda babyskyddet på vagnen. Tror den blir mer användbar om man köper grenband, eller till större barn liksom.
    Åh vilken tur att jag fick svar på de där med madrassen då det lät ju super! Tycker de känns så knöligt att ha typ täcke eller fäll under dom första veckorna :p ja den där bygeln känns som den mest blir i vägen... Fast ändå inte om man ska lyfta av och på liggdelen
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !