Inlägg från: tvetalan |Visa alla inlägg
  • tvetalan

Bugaboo Buffalo !

Det kommer säkert roliga samarbeten och färger framöver. Vagnen är ju ännu "ny" på marknaden liksom.

Vi beställde svart/svart häromdagen, bf i mars men kunde inte hålla mig när jag såg att den omfattades av mellandagsrean. Alltså fick jag en vagn som matchade holländska priser. Riktigt bra deal! Nu väntar vi ivrigt på att få hämta ut den i butik! :)

• tvetalan
    Tizi skrev 2013-12-27 11:11:31 följande:

Vart beställde du den?

Barnbutiken.net hade 20% på allt under 24,25,26 december. Vet ej om det pågår fortfarande. Men tydligen är det utförsäljning i butikerna (barnbutiken) i sthlm också.. Typ fr 20-50 % under dessa dagar. Klart värt om man är ute efter något speciellt!
  • tvetalan
    Mia86gbg skrev 2013-12-28 22:16:07 följande:

20% på 11500 då? Kommer ändå inte ner i 8300 som jag fått från Holland. Men kan ju va skönt att köpa svenskt...

Röd finns ja..men jag gillar inte den röda..vill ja den som är mer korallröd. Kanske tar svart/ svart eller svart/off white nu o beställer roligare färg när/om det kommer.

Beror på vilken hemsida du beställer ifrån. Hade jag beställt från holland så hade jag beställt fr babyplus, de känns säkrast och är, vad jag hört från andra, bäst med att avhjälpa ev fel. Vagnen hos dem låg på 8700-8900 beroende på växelkursen.. Då var skillnaden mot 9200 inte så stor ;)

Ang färg så tog jag svart/svart. Bäst andrahandsvärde, lätt att byta ut o matcha med andra färger. Ow-suffletten släpper tydligen igenom mkt ljus.
  • tvetalan
    Mia86gbg skrev 2013-12-29 18:10:51 följande:
    ? 919 (8250kr) fick jag från från babyplus, inkl adapter till babyskydd. Vet dock inte om vi ska ja den adaptern än. Nödvändigt eller inte.

Svårt detta med färg. Så olika hur man vänder på det. Vit släpper igenom ljus, svart blir varmt på sommaren... Men bra tanke med 2a hands värde..

Någon som vet hur det funkar på adapter till babyskydd, kan de sitta på vagnen jämt eller måste de plockas bort med babyskyddet?
    Jag mejlade dem i måndags, fick då prisförslag på 929 euro. Vilket blir 8874 svenska kronor. Det bara för vagnen utan några tillbehör. Vad olika det kan vara. Hur som är jag helnöjd över att ha tagit del av det där bra erbjudandet fr svensk butik. Får hämta ut den i nästa vecka redan :)

På sommaren kanske jag ska ha en sån där breezy-canopy. Den verkar idealisk i varmt väder.. Dock så blir det ju inte så himla varmt här...:(
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-01-23 21:59:23 följande:

Är det någon som har koll på eventuella nyhetssläpp för buffalon?

Jag har fått pris från babyplus och babyhuys. Babyplus priser gällde så länge jag svarade på mailet med priserna. Babyhuys pris gällde fram till mitten av februari. De kunde inte säga om rabatten skulle fortsätta senare.

Bad om pris på vagn, solskydd, yllefilt, åkpåse (plusvarianten) samt skyddsdyna.

15% rabatt på båda ställena.

Skiljde ca 500-700 sek i pris (beroende på valutan) till babyhuys fördel. Frakten kostar 30-40?.

Vågar jag avvakta eller ska jag handla redan nu (innan slutdatum för rabatten)?

Har BF i slutet av maj. Vagnen kommer hem i slutet av mars om jag köper den senast i mitten av februari.

Bugaboo buffalo all black kommer i april någon gång. Kanske därför de inte kan säga något om priserna exakt. Dock så vet jag att babyhuys har haft "blogdiscount"- rabatten väldigt väldigt länge!
  • tvetalan
    KajsaOskar skrev 2014-01-23 22:50:44 följande:

Favoriserar tråden! Funderar också på att beställa...
    Är rädd för att bli lurad baga

Babyhuys och Babyplus är två tillförlitliga sidor. Har aldrig hört någon som varit missnöjd med beställning från dem. Så du behöver nog inte oroa dig! Gå med i gruppen "barnvagnar!" På fb, de har koll på allt och kan svara med egna erfarenheter på alla barnvagnsrelaterade frågor!
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-01-24 06:07:25 följande:

Tack för infon!

Vet du om det kommer några nya färger på tygerna också?
    Nej vet inget säkert tyvärr. Skulle dock bli en hel del roliga samarbeten i år vilket borde inkludera buffalon också. Tidigare har den ju varit för "ny" på marknaden. Vi får helt enkelt vänta och se :)

Jag köpte svart/svart men kommer det ut en ny suffla beställer jag kanske från holland :)
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-01-24 06:44:28 följande:

Blir nog svart/svart för oss också och sen piffa upp den med andra saker och ev. köpa extra suflett.

Känns bara så tidigt att beställa nu...

Det är min tanke också! Blir lättare att matcha olika färger med svart, har sett en hel del fina kombinationer :)

När har du bf? Jag beställde nog lite för tidigt men ville nappa på erbjudandet då det var. Har själv bf i mars och vagnen står nu fint o väntar på bebis :)
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-01-24 08:08:08 följande:

Har BF i slutet av maj. Får hem den i mitten/slutet av mars om jag beställer den i februari meddelade dem.

Bara jag som är så vidskeplig!

Fast händer det något går den ju alltid att sälja! Borde vara lätt då det inte finns så många begagnade.

Beställde du något mer än vagnen?
    Ja, jag med. Lite läskigt att ha den stående såpass tidigt men man får helt enkelt hoppas på det bästa. Jag tror de holländska sidorna har förlossningsgaranti också men då blir ju frakten hit och dit jobbig.

Utöver vagnen har jag införskaffat en sittdyna (har hört att det är smart då vagnen slits och smutsas mindre då. Bara o slänga dynan i maskin liksom) och en organizer. Läste att den är riktigt praktisk för promenader och tillfällen då man inte behöver släpa på hela skötväskan.

Tillbehör jag planerar att köpa inom den närmsta framtiden är breezy sun canopy, adaptrar till bilbarnstol och mugghållare. Är osäker på om jag ska köpa i sverige eller beställa fr holland. I holland blir differensen ungefär lika stor som frakten skulle kosta så vi får se..

Har du funderat på några tillbehör?
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-01-24 13:16:02 följande:

Solskydd också!
    Låter grymt bra! Men ska du inte ha adapter till babyskydd och mugghållare? (Haha livsnödvändiga i mitt tycke :D)
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !