• Tizi

Bugaboo Buffalo !

Jag har beställt en all black från babyhuys. Betalade direkt så nu väntar jag bara på att den ska skickas så fort den kommer in i april!

KajsaOskar skrev 2014-03-07 09:03:10 följande:
    Någon som vet när babyhuys får vagnen med svart chassi? Betalar man samtidigt som man beställer?

Kanske ska beställa direkt nu och dom levererar såfort de har fått in vagnen med svart chassi?

Överväger vitt topset, eller ska man köra på svart som är lätt att matcha?

• Tizi

All black kommer in i början av april på alla ställen vad jag fattat det som, den finns alltså inte än men många har dekorplastat sona svarta.

Jag har beställt en från babyhuys och inväntar nu leverans nångång i april! Betalade 8763 kr för all black och mugghållare!

mitthemligajag skrev 2014-03-15 16:20:17 följande:
    Hej!

hoppas jag kan få lite hjälp av er som beställt! Är vääääldigt tidigt ute ( v12) då jag tänkt beställa Buffalo All black från Holland! Första bebben och jag vill inte få hem en trasig vagn som jag inte hinner få tillbaka hem och massa krångel så jag är ute i god tid, blivit varnad haha!

Så nu har vi hittat två bra sidor, varav vi har mailat den ena babyplus, samt sett ett pris från babyhuys, På babyhuys blir priset 9992 ink frakten då. Någon som beställt en all black/ black från baby plus? Vad fick ni för pris?

och hur lång tid har de tagit för er att få vagnen? stod att vagnen på babyplus kommer in igen i april och jag antar att vi blir att ligga längst ner på leverans listan så det tar nog någon månad för oss  :)

• Tizi

Jag tog oxå leveransen på 3-5 veckor och fick 15% rabatt. Bebis är beräknad till mitten av juni så jag bör ju få vagnen i slutet av april/ början på maj och det räcker ju gott och väl. Så hinner vi få ordning i källaren där den ska va till bebben kommer och så slipper den bara stå i månader innan :)

• Tizi

Ja så gjorde jag med! Valde 15% men nu när jag mailade och frågade om dom hade nått exakt datum skrev dom att dom skulle skicka min vagn i början av april och att jag skulle få den veckan efter dom skickat så jag kanske får den tidigare ändå! :)

Lakrits skrev 2014-03-18 08:00:11 följande:
    Jag vet inte hur ni andra gjorde men jag mailade och då fick jag välja mellan två rabattkoder, den ena gav 10% och kort levtid och den andra 15% och längre levtid.

• Tizi

Jag med!! Men en fråga till er som beställt, får man veta innan vilken tid den kommer till dörren? Vi jobbar ju båda två så det är ju ingen hemma. Kommer dom nästa dag då eller vad gäller? Vill ju inte missa leveransen!! :-/

Lakrits skrev 2014-03-27 12:35:51 följande:
    Igår fick jag mail om att min Buffalo är på väg, en all-black!

• Tizi

Ok så då lämnar dom till typ posten i närheten om man inte är hemma? Vi är troligtvis inte hemma om dom levererar dagtid nämligen men jag kan gärna hämta den själv nånstans i närheten så det är ju bra isf!

gubbenhilfe skrev 2014-03-27 14:28:47 följande:
    Till mig hörde de inte av sig. Fick en lapp om att de försökt leverera. Jag körde ut till uppsamlingsstället och hämtade den dagen därpå. Men man kan boka in en ny adress tror så kan de leverera till ditt jobb istället.

• Tizi

Tjaaa en mugghållare blev det oxå så får väl se hehe nädå det blir nog inga problem för postens central o vårt närmsta utlämningsställe ligger supernära varann o typ 5 min från vårt hus! Toppen, tack för svar, då behöver jag inte ha ångest för det!

gubbenhilfe skrev 2014-03-27 17:42:28 följande:
    Vi hämtade vår på postens uppsamlingscentral, inte vårt vanliga ombud. Den var tydligen för tung. Jag hade beställt lite extra saker så om du bara beställt vagnen så kanske du klarar gränsen.

• Tizi
    Lakrits skrev 2014-03-28 21:00:59 följande:
    Nu är min vagn i Malmö, så den borde ju komma i början mitten av nästa vecka. BF på måndag så får se om den hinner.

mitthemligajag skrev 2014-03-28 21:16:53 följande:
    Våran är också i Malmö tydligen! Jisses vad fort de går, den som inte skulle komma förens i slutet av april mars :p redan då tyckte vi de kändes tidigt men men! :)

Och min är oxå i Malmö!! Tjohoo!!
  • Tizi
    Lakrits skrev 2014-03-28 21:00:59 följande:
    Nu är min vagn i Malmö, så den borde ju komma i början mitten av nästa vecka. BF på måndag så får se om den hinner.

mitthemligajag skrev 2014-03-28 21:16:53 följande:
    Våran är också i Malmö tydligen! Jisses vad fort de går, den som inte skulle komma förens i slutet av april mars :p redan då tyckte vi de kändes tidigt men men! :)

Har ni fått hem eran vagn än? Stod att min var i Jönköping igårkväll "out for delivery" så min borde bli levererad idag då jag bor drygt en timme ifrån Jönköping. Fasen att jag inte är hemma förrän efter 15 idag!!!
  • Tizi

Jag missade leveransen med typ 3 minuter!!! Störande eller vad!! Jag hade fått en avi i brevlådan när jag kom hem förut att de försökt leverera kl 15, kollade klockan och den var 15.03!! Vilken otur... Men men, Den kan hämtas imorgon efter 16 på postens utlämningsställe. Såå nyfiken nu på hur den är och ser ut!

Lakrits skrev 2014-03-31 17:41:23 följande:
    Min är i Örebro idag, bor 1h därifrån. Gissar att den finns vid mitt utlämningsställe i morgon och kanske får ett sms eller avi dagen efter...eller kan de hinna det i morgon?

• Tizi

Efter diverse strul med posten står nu även min buffalo här och har fått min längtan efter bebisen att bli riktigt stor!

Lakrits skrev 2014-04-02 20:46:59 följande:
    Idag kom min så nu står den uppställd och väntar på bebisen, BF+2 idag.

Hoppas din bebbe tittar ut snart!
  • Tizi

Ja sufflett och överdrag ingick!

Jag hade inte beställt solsufflett med bf i slutet av augusti men det är jag det! Vet inte ens om jag kommer köpa det jag som har bf 10 juni.

Jag kommer att skydda både sitt och liggdelen med extra dyna men har inte köpt någon än.

kon skrev 2014-04-03 15:56:22 följande:
    Här är en till som suktar efter en buffalo :) Jag har några frågor till er som beställt från Holland.

1. Ingår sufflett och överdrag ( det som man kan välja färg på) som standard? I Sverige ser det ut som att man måste lägga till det extra, kanske fattat fel.

2. Jag har Bf 22/8 behöver man köpa solsufletten tro? Eller allt är ju relativt men är det HELT onödigt? :)

3. Har ni andra köpt extra dyna till både ligg och sitt delen?

Hoppas nån kan svara på mitt svammel :)

• Tizi
    kon skrev 2014-06-30 17:48:33 följande:

Kl

Har precis fått hem min buffalo från Holland. Är helnöjd men undrar lite om åkpåse, beställde med Bugaboos egna men tyckte inte den passade alls i liggdelen. Blev jätte klumpigt. Hur har ni "inrett" er liggdel till en nyfödd? Visa gärna bilder :)

Jag har ett babynest i min liggdel, ombonat och mysigt för min lilla tjej!
  • Tizi

Dra av hela dragkedjan. Det är bara att fästa på den igen!

mitthemligajag skrev 2014-07-27 19:24:51 följande:

Har ett litet problem, vi fattar inte hur tusan man får av ligglocket, får man inte av det??

• Tizi

Jag tycker det är superlätt att få av ligglocket. Först drar du ur den första dragkedjan ur den vänstra lilla silvergrejen och sen ur den högra, försök alltså inte dra ut dragkedjan samtidigt ur dom för det går inte! Alltså där silvergrejerna böjs utåt som du beskrev. Hoppas du förstår hur jag menar, annars kan jag ta bild på hir jag gör om du inte lyckas :)

mitthemligajag skrev 2014-08-06 21:26:28 följande:

Alltså nej jag fattar fortfarande inte hur man får av ligglocket, ja jag fattar att man ska dra båda dragkedjorna åt vänster men där "delar" ju sig dragkedjan, de är liksom böjt utåt båda hållen... Fler har tydligen problem

Med detta och de verkar ju sjukt... Man måste ju lätt kunna ta av det, går inte era dragkedjor böjt utåt precis där man borde kunna dra av dom?

• Tizi

Jag skulle sålt vagnen för sig och tillbehören för sig. Tror du får mer då! Men du kan ju även ha ett paketpris. Lycka till :)

Marci1989 skrev 2014-10-06 19:29:11 följande:

Hejsan!

Jag behöver er hjälp med att få ett hum om hur mycket man kan få för en Bugaboo Buffalo med svart bas och offwhite top. Jag köpte en till min son i aug 2013 och den är pedantskött med chassiskydd sedan dag ett. Diverse tillbehör ingår såsom HP åkpåsen, extra sufflett, adapters, organizer. Med chassiskyddet ser den dessutom ut att ha all-black chassi.

Vad är ett vettigt pris att begära på exempelvis Blocket? Allt nytt har kostat mig 16000 kr. Det är svårt att veta vilket pris man kan sätta då det inte ännu finns så många ute på Blocket och liknande.

Tusen tack på förhand.

• Tizi

Haha, jag tänkte precis skriva samma sak! Har precis bytt till sittdelen och tycker den lutar bakåt lite, skitirriterande men lillan ligger ju som tur är inte bakåtkutad eftersom den är ergonomisk men ändå. Lutar din framåt eller bakåt? Får se om jag kan ta en bild senare!

Krusenberg skrev 2014-10-27 15:16:35 följande:

Är det någon som har bild på sittdelen i fullt liggläge med ett barn i vagnen?

Jag tycker vår sittdel inte är plan i liggläget, den lutar lite mer. Hoppas fler har så.

• Tizi

Har mätt nu med min dotter på 4,5 månad i med åkpåse och det skiljer 2 cm fram och bak från golv till ram. Tycker dom 2 cm syns väldigt väl och det irriterar mig enormt men som tur är påverkar det ju inte henne så får väl bara acceptera läget! :/

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !