Inlägg från: tvetalan |Visa alla inlägg
  • tvetalan

Bugaboo Buffalo !

Krusenberg skrev 2014-01-24 22:45:31 följande:

Vet inte vilket babyskydd vi ska ha ännu då vi har två olika att låna.

Mugghållare kommer jag aldrig använda tror jag. Bor långt från mugghållarvänliga ställen. ;)
    Okej :) känner att babyskydd på vagnen kommer underlätta en del för oss. Vi har maxi cosi vilken ska passa på buggan, finns 2 modeller till som ska passa vad jag vet. Inte säker på exakt vilka. Känner man inte att man har det behovet så är det ju onödigt att ge 400/500 kr för adaptrar!

Ang mugghållare så kommer nog inte den vara till användning för just mig utan bebisens flaskor. Kanske inte behövs direkt men när bebis blir större kan det vara praktiskt att ha :)
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-02-02 08:56:54 följande:
    Ska beställa idag!
    Lite skräckfylld spänning... :)
    Vad roligt :D 
    Gick det bra?! 
  • tvetalan
    Fröken Frågvis skrev 2014-02-04 14:00:22 följande:
    Förresten, ni som fått specialpriser från Babyhuys, hur har ni fått det? Ser att vagnarna har ett pris på 1039 euro, har ni förhandlat ner det eller förhandlat er till egen rabatt?
    Babyhuys erbjuder rabatt efter hur lång leverans man väljer. Om man vill ha den snabbt, typ inom 2 veckor får man 10%, eller om man är beredd att vänta 3-5 veckor så får man 15% rabatt! Man mejlar dem och frågar om prisförslag. Det är då de erbjuder rabatten.

På en av sidorna, tror det var babyplus så ska man också få rabatt om man anger "blogdiscount".
  • tvetalan
    Fröken Frågvis skrev 2014-02-04 12:45:32 följande:
    Hej,

nu behöver jag lite hjälp! Jag har en Cameleon som jag tycker är helt perfekt på alla vis, förutom de små swivelhjulen som är hopplösa på vintern. Har också en Urban Jungle Mountain Buggy som komplement, vilken jag också älskar. Den är otroligt bekväm, lättkörd och praktisk i och med att den kan fällas ihop i en del. Har alltid tänkt att jag skulle vilja ha en vagn som var både Cameleon och Mountain Buggy i ett, och funderar nu på att sälja båda och köpa en Buffalo istället. Har inte känt på den i butik än, därför vill jag gärna veta vad ni tycker.

Någon som bytt från Cameleon  till Buffalo? Är ni nöjda eller saknar ni Camens smidighet? Vad är största skillnaderna?
    Någon som bytt från Mountain Buggy till Buffalo? Är den lika lättkörd och lika bra i terräng?

Undrar även om tillbehören från Camen fungerar till Buffalon? Förstår att sufletterna inte gör det (kommer sakna sommarsufletten!), men har även en Bugaboo sittdyna, en Bugaboo åkpåse, en Elodie Details åkpåse samt ett bugaboo parasoll -kan jag behålla dessa?
    Nu har jag inte ägt en cam men av vad jag har hört är buffeln lite mer trögstyrd. Den har ju större hjul och dessutom är den lite tyngre än camen som är en statsvagn.

Tillbehör såsom dyna, åkpåse och parasoll behöver du inte byta ut, ska passa båda :)
  • tvetalan
    KajsaOskar skrev 2014-02-05 11:27:55 följande:

Inte någon som har en liten extra rabattkod till babyhyus liggande? ;) snåljåp som jag är, hehe

Prova "blogdiscount" ;)
  • tvetalan
    Fröken Frågvis skrev 2014-02-05 11:49:09 följande:
    Tack! Har mailat både Babyhuys och Babyplus nu Babyplus erbjöd ca 11% rabatt (ville förutom vagnen beställa lite andra produkter för ca 250 euro). Babyhuys har inte svarat än men hoppas på ännu bättre rabatt från dem då
    Jag tror att du ska kunna få ännu billigare från babyhuys i och med rabatten (plus att deras vagnar är lite billigare av vad jag sett). Hoppas du får svar snart :D
  • tvetalan
    Tizi skrev 2014-02-05 16:48:05 följande:

Är det någon som har chassiskydd till buffalon? Såg på en blogg en som hade det! Kan man köpa det från Holland oxå tro?

Chassiskydd säljer lills.se, patenterat här i Sverige tydligen om jag inte läste fel. Så hon är ensam om att sälja dem. Jag beställde latmaskar, chassiskydd för teleskophandtaget endast. Resten av vagnen ska jag dekorplasta i mattsvart. Chassiskydden kostar 500/600 medan dekorplast kostar 20 spänn ;)
  • tvetalan
    Tizi skrev 2014-02-06 09:21:17 följande:

Någon som beställt från "Moeders Mooiste"? Mailade fyra ställen igår och fick svar snabbt av dom. 895 euro för vagnen och sen ytterligare rabatt på tillbehör..

Väntar in svar från de andra..

Moeders M är billigare än de andra MEN har hört att de är riktigt jobbiga vad gäller reklamationer! Så beställer du från dem så får du be till gudarna om att din vagn inte är defekt någonstans för då blir det jobbigt! De som rekommenderas är babyplus och babyhuys.
  • tvetalan
    Smum10 skrev 2014-02-11 18:57:44 följande:

Hoppar in här för jag ska köpa mig en Buffalo till mitt andra barn som kommer i början av Juli. Har följt tråden och tänkt att beställa från Holland precis som många av er har gjort.

Men idag såg jag att det har kommit nya färger till buffalon som kommer bli tillgängliga i april 2014. Tror ni dessa kommer att finnas på deras hemsidor då oxå? Tänkte beställa i april så att man kan få mer rabatt pga av längre leveranstid som någon skrev men ändå ha den hemma lite innan barnet ifall det skulle komma tidigare.

Jag har hört att leverans är i april. Gäller även svenska butiker. Man kan alltså förboka vagn innan april och så skickar dem det när de fått in det. Förmodligen under april månad.

Moeders mooiste skulle jag aldrig beställa ifrån eftersom de är dåliga med reklamationer. Skulle inte vilja stå ensam om något händer!
  • tvetalan
    Smum10 skrev 2014-02-12 14:39:12 följande:

Måste höra hur ni har gjort, har ni lagt allt ni vill ha i varukogen och sedan fått rabatter osv eller har ni mailat om vad ni tänkt att ni ska köpa och undrat om ni kan få det till ett bättre pris?

Mejla och be om ett prisförslag. Babyhuys och babyplus brukar inkludera rabatt i prisförslaget. Kanske kan man förhandla sig till lite extra om man vill beställa tillbehör också :)
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !