Fröken Frågvis skrev 2014-02-04 12:45:32 följande:
Hej,
nu behöver jag lite hjälp! Jag har en Cameleon som jag tycker är helt perfekt på alla vis, förutom de små swivelhjulen som är hopplösa på vintern. Har också en Urban Jungle Mountain Buggy som komplement, vilken jag också älskar. Den är otroligt bekväm, lättkörd och praktisk i och med att den kan fällas ihop i en del. Har alltid tänkt att jag skulle vilja ha en vagn som var både Cameleon och Mountain Buggy i ett, och funderar nu på att sälja båda och köpa en Buffalo istället. Har inte känt på den i butik än, därför vill jag gärna veta vad ni tycker.
Någon som bytt från Cameleon till Buffalo? Är ni nöjda eller saknar ni Camens smidighet? Vad är största skillnaderna?
Någon som bytt från Mountain Buggy till Buffalo? Är den lika lättkörd och lika bra i terräng?
Undrar även om tillbehören från Camen fungerar till Buffalon? Förstår att sufletterna inte gör det (kommer sakna sommarsufletten!), men har även en Bugaboo sittdyna, en Bugaboo åkpåse, en Elodie Details åkpåse samt ett bugaboo parasoll -kan jag behålla dessa?
Nu har jag inte ägt en cam men av vad jag har hört är buffeln lite mer trögstyrd. Den har ju större hjul och dessutom är den lite tyngre än camen som är en statsvagn.
Tillbehör såsom dyna, åkpåse och parasoll behöver du inte byta ut, ska passa båda :)