Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Dålig mamma pga ung ålder?

Jag hade mycket mer ork som ung mamma än nu som äldre mamma. Jag har 15 år mellan äldsta och yngsta. Tröttheten kom när jag passerade 30 och min sista fick jag som 34 åring.

LinneaJosie

Jag känner en 60 åring som är precis så som du beskriver. Allas värld ska kretsa runt henne och hon kan inte förstå att att alla har en egen värld som kretsar kring varje individ och ibland kretsar de tillsammans. Så det har inget med om man är 16 eller 60 tror det har med psyket att göra om man har förmågan att sätta sig in i hur andra har det.

Jag hade också rekommenderat en ung tjej att iaf ha egen bostad och att hon och ev pojkvän ska kunna försörja sig!
    Men alla har inte den möjligheten och då får man göra det bästa av situationen. Finns ju de som lever över sina tillgångar fast de är mogna, ansvarsfulla vuxna utåt sett.

Bebisfeb

Fast man vet inget om bebisar och om att bli förälder oavsett om du är 19, 29 eller 39 år när första barnet kommer pga att det är alltid en ny erfarenhet att få sitt första barn. Så du kan ha hur mycket erfarenhet som helst innan av annat slag. Träffar du en 25 årig tjej som har en sexåring och du inte har något barn har hon mer erfarenhet om att ha barn och vara mamma än vad du är med din samlade erfarenhet i andra områden.

jagäraf

Jag har fött fem barn 19, 21, 24, 27 och 34 år var jag och det är en stor omställning med barn nr 1 och 2 sedan går det av bara farten och rutin. Jag har inte känt mig som förstagångsmamma vid varje barn. Men att barnen är individer håller jag med om och det är ju ett samspel mellan mig som mamma och det nya barnet (individen).

jagäraf

Jag tror det beror helt på vad man är som människa. Jag är oerhört trygg i mig själv.
    Jag går min väg, jag vet att en erfarenhet inte har betydelse för andra erfarenheter
    Bryr mig inte vad andra tycker och tänker om mig för jag vet vem jag är och visst det finns de som försöker sätta sig över mig och som kränkt mig, men då får de veta att de lever! Jag vet att ingen människa är perfekt och jag är långt ifrån den jag vill vara både som person och som mamma men det är ett heltidsjobb att våga vara den man är just nu, här för stunden. Än att oroa mig om vad andra ska tycka och tänka.

Smurfen90

Då sätter man upp sig på olika vikariepooler inom kommunen och tar varenda vikarierat man kan få alt studerar. Precis som andra gör i den åldern. Den enda skillnaden är att man har barn. Jag har alltid haft arbete och man har inte råd att vara kräsen.

tahira

Tror hon menar mammapeng men det korrekta är ju ändå föräldrapenning.

Svar på tråden Dålig mamma pga ung ålder?