• ToK

Dålig mamma pga ung ålder?

Självklart är det olika!

När jag hör "ung mamma" så tänker jag en tonåring utan ordentlig utbildning med dålig ekonomi, antagligen ett ostadigt förhållande och inte en toppenbostad. HON kan ju dock fortfarande göra det bästa av situationen, älska sitt barn högt och vara en bra mamma på många sätt och vis. Däremot kan det ju vara lättare när allt runtomkring är ordnat bättre, vilket många verkar ta för givet att det är när åldern stiger - vilket förstås inte är sant.

Jag och min sambo vänta med att bli gravida till dagen då vi redan varit tillsammans i 7 år, jag hade hunnit plugga 2½ år på universitetet (och fortsatte under graviditeten) båda hade fast jobb, en trygg bostad och runt 100.000kr sparade på banken. Vi bor i Stockholm och jag var 21. Vissa skulle kalla mig en ung mamma, dock inte jag själv. Med ett tryggt förhållande, stadig ekonomi och en bra bostad är det bara att tuta och köra. Sen om du är en bra mamma beror väl mest på dig som person och dina värderingar. Jag tycker jag är en grymt bra mamma, haha! Men det tycker nog alla :)

Svar på tråden Dålig mamma pga ung ålder?