• Humlan88

Skyller på Blue Balls, vad fan är det??

Jag har en lättare depression vilket gör att jag äter ångestmedicin.. ag har aldrig haft stor sexlust och tabletterna gör att jag får ännu mindre. 
    Igår berättade min sambo att han kollat på porr ibland eftersom han får ont  "blue balls" om vi inte gör det på länge. 

Detta gjorde att mitt trasiga självförtroende hamnade ännu längre ner. Vart jätteledsen.

För det första. Vad fan är Blue Balls? Är det bara nåt han skyller på för att få titta på porr.

Jag vill inte att han tittar på porr. Folk här tycker säkert man är korkad som inte låter sambon kolla 
    Men jag vill verkligen inte de. Nu vart liksom den lilla sexlusten jag kännde ännu mindre.

Vilken rolig alla hjärtans dag detta vart :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-14 09:37
    Till er killar! Finns "blue balls" eller är det bara ett sätt att få tjejen att ligga med en??

• Svar på tråden Skyller på Blue Balls, vad fan är det??
  • Anonym

Det är en myt. Vissa killar påstår att de får typ ont i pungen om de inte får tömma....

• Anonym (usch)

En del säger att de får ont i pungen om de inte får tömma den men enligt mig behövs det ju inte porr för det....har du berättat att du blir avtänd av att han ser på porr?

• Anonym

Tonårskillar brukar skylla på det, för att få sex, typ att om tjejen gör dem upphetsade så måste de få ha sex annars får de jätteont.  Det är inte sant.

• SupersurasunkSara

Jag vet inte om det existerar eller inte men det är om en man har haft erektion länge och inte får orgasm så kan det göra ont i testiklarna.

För att det ska gå över behöver man tydligen få orgasm, vilket han likväl kan få av att runka. Jag är övertygad om att de allra allra flesta kan runka utan att samtidigt titta på porr, men att de väljer att titta på porr samtidigt för att det är lättare.

Oavsett så är det inte din sak att förbjuda porr. Det har inget med dig att göra, det har inget med hans känslor för dig att göra. Du kan säga att du inte gillar det, men aldrig förbjuda det.
    Det du kan göra är att fortsätta jobba med dig själv, gå i KBT tex för det handlar om din självkänsla. Handlar det om att du anser att porr är vedervärdigt för att det är en industri som utnyttjar människor kanske han kan tänka sig att titta på amatörporr istället. Men inte ens där kan du bestämma utan då måste du hitta ett sätt att leva med detta eller så måste du hitta en man som delar din åsikt.

• Anonym (usch)
    SupersurasunkSara skrev 2013-02-14 09:27:56 följande:
    Jag vet inte om det existerar eller inte men det är om en man har haft erektion länge och inte får orgasm så kan det göra ont i testiklarna.

För att det ska gå över behöver man tydligen få orgasm, vilket han likväl kan få av att runka. Jag är övertygad om att de allra allra flesta kan runka utan att samtidigt titta på porr, men att de väljer att titta på porr samtidigt för att det är lättare.

Oavsett så är det inte din sak att förbjuda porr. Det har inget med dig att göra, det har inget med hans känslor för dig att göra. Du kan säga att du inte gillar det, men aldrig förbjuda det.
    Det du kan göra är att fortsätta jobba med dig själv, gå i KBT tex för det handlar om din självkänsla. Handlar det om att du anser att porr är vedervärdigt för att det är en industri som utnyttjar människor kanske han kan tänka sig att titta på amatörporr istället. Men inte ens där kan du bestämma utan då måste du hitta ett sätt att leva med detta eller så måste du hitta en man som delar din åsikt.

Så man ska gå i terapi om man inte gillar porr? Ska man det om man inte gillar att mannen ligger med andra också? Eller super för mycket? Så mannen kan ALDRIG nånsin ge fan i porr bara?
  • SupersurasunkSara
    Anonym (usch) skrev 2013-02-14 09:30:35 följande:

Så man ska gå i terapi om man inte gillar porr? Ska man det om man inte gillar att mannen ligger med andra också? Eller super för mycket? Så mannen kan ALDRIG nånsin ge fan i porr bara?
    Nej, man bör gå i terapi för att man har dålig självkänsla och/eller mår dåligt  överlag.
  • Hemlig123

Vore intressant om en kille kunde svara på om det verkligen existerar..

• Frontline

Nej det är inte sant att man får ont om man inte tömmer på länge iaf inte på mig.
    Skulle det ha gått väldigt lång tid mellan tömningarna så har min kropp fixat det själv genom ett få en så kallade ofrivillig utlösning vilket oftast har hänt nattetid under vildare drömmar

Men att inte tillåta nån att se på porr det kan man bara inte utan var och en ser på det om man vill själv...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • SupersurasunkSara
    Anonym (usch) skrev 2013-02-14 09:30:35 följande:

Missade det sista, jo självklart kan män ge fan i porr. Om de vill. Men man har inte rätt att bestämma vad en annan person ska titta på, så länge personen inte väljer olagliga saker och man har aldrig rätt att bestämma huruvida ens partner har se med sig själv eller inte.
    Inte heller om personen vill ligga med andra, det man då kan välja är att själv avstå från att vara med den personen.
Svar på tråden Skyller på Blue Balls, vad fan är det??