• Humlan88

Skyller på Blue Balls, vad fan är det??

Jag har en lättare depression vilket gör att jag äter ångestmedicin.. ag har aldrig haft stor sexlust och tabletterna gör att jag får ännu mindre. 
    Igår berättade min sambo att han kollat på porr ibland eftersom han får ont  "blue balls" om vi inte gör det på länge. 

Detta gjorde att mitt trasiga självförtroende hamnade ännu längre ner. Vart jätteledsen.

För det första. Vad fan är Blue Balls? Är det bara nåt han skyller på för att få titta på porr.

Jag vill inte att han tittar på porr. Folk här tycker säkert man är korkad som inte låter sambon kolla 
    Men jag vill verkligen inte de. Nu vart liksom den lilla sexlusten jag kännde ännu mindre.

Vilken rolig alla hjärtans dag detta vart :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-14 09:37
    Till er killar! Finns "blue balls" eller är det bara ett sätt att få tjejen att ligga med en??

• Svar på tråden Skyller på Blue Balls, vad fan är det??
  • Anonym (dude)
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-10-11 15:39:15 följande:
    Ehm, jag menade precis vad jag skrev. Säkert någon som blir kränkt om jag säger att spöken inte finns också. Det forskas inte på spöken heller.
    Nja, spöken är inte riktigt samma sak som att få ont va?
  • Anonym (qwerty)

Det existerar i högsta grad. Får det själv

• Anonym (D'archangel)
    Anonym (Öh) skrev 2016-10-11 20:30:59 följande:

Man får ju ont om man struntar i att gå på toa också så det är väl rätt logiskt? Om man laddar upp och inte tömmer ut så gör det likasom ont.

Nej, fail. Sperma bryts ner och absorberas av kroppen. Det gör varken bajs eller kiss.
  • Anonym (dude)
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-10-11 22:57:04 följande:
    Nej, fail. Sperma bryts ner och absorberas av kroppen. Det gör varken bajs eller kiss.
    Sant, men det är inte sperman som orsakar smärtan utan svullnaden (vasocongestion).

Blue balls is a slang term[1] for the condition of temporary fluid congestion (vasocongestion) in the testicles accompanied by testicular pain,[2] caused by prolonged sexual arousal in the human male without ejaculation.[3]The term is thought to have originated in the United States, first appearing in 1916.[4] Some urologists call the condition "epididymal hypertension". The condition is not experienced by all males.

Vasocongestion is essential for sexual procreation in mammals since this is the force that causes the hardening of a penis during an erection. The same force leads to the hardening of the clitoris and vaginal lubrication during sexual arousal.[1] The decrease in vasocongestion in post-menopausal women may require some women to use artificial sexual lubricant to avoid pain during sexual intercourse.

Other forms of vasocongestion during human sexual activity include sex flush and the swelling of nipples in both men and women.[2]

Unpleasant side effects of sex-related vasocongestion may lead to the cramp-like pain of "blue balls"[3] in males and an unpleasant pelvic "heaviness" in women,[4] similar to the start of the menstruation cycle.

• Anonymiteten007

epididymal hypertension även kallat för blue balls. Väldigt verkligt. Men det är ifall han har haft en erektion länge, ändock är det inte alla män som upplever det. Jag trodde också det var en myt, tills jag fick det idag och kunde på riktigt inte gå, var tvungen att lägga mig ned i 4 timmar. Jävligt ont kan jag säga!!

Sammanfattning:

Ifall han inte haft/får erektion av att ligga i sängen med dig under en längre period kan han inte skylla på blue balls

• Anonymiteten007

Epididymal hypertension även känt som "Blue Balls" är väldigt verkligt.

Får han erektion under en längre period så finns det en chans att han upplever en otrolig smärta. Orsaken till smärtan hittar du på google. Du kan alltid använda det som hjälpmedel.

Jag har upplevt det en gång. Har ändock aldrig delat med mig det till någon. Trodde jag hade testikelcancer eller något. Det är inte en skön känsla. Jag kunde inte gå eller fokusera på något.

• Anonym (Uro)

Absolut finns de. Ingen myt eller lögn från din kille. Dock betyder de ju inte att du ska må dåligt över detta.

Om en kille inte gjort något på länge kan dom få ont och de enda som hjälper är att "lätta" på trycket.

Sen tycker jag inte att de är din sak vad din kille kollar på, de är hans privatliv .

Förstår inte folk son ska styra över sin partner. Framför allt inte i detta. Han är ju inte otrogen direkt. De betyder inte att han inte tänder på dig för att han kollar porr.

Skulle min kille säga att jag inte får onanera eller kolla porr när jag känner för de när jag är ensam så skulle jag fan bli galen.

Man har liksom ingen rättighet till de bara för man är tillsammans med någon.

Man har fortfarande ett eget liv. Ett Privatliv som den andra faktiskt inte ska bestämma över.

• Anonym (D'archangel)
    Anonym (dude) skrev 2016-10-11 23:06:02 följande:
    Sant, men det är inte sperman som orsakar smärtan utan svullnaden (vasocongestion).

Blue balls is a slang term[1] for the condition of temporary fluid congestion (vasocongestion) in the testicles accompanied by testicular pain,[2] caused by prolonged sexual arousal in the human male without ejaculation.[3]The term is thought to have originated in the United States, first appearing in 1916.[4] Some urologists call the condition "epididymal hypertension". The condition is not experienced by all males.

Vasocongestion is essential for sexual procreation in mammals since this is the force that causes the hardening of a penis during an erection. The same force leads to the hardening of the clitoris and vaginal lubrication during sexual arousal.[1] The decrease in vasocongestion in post-menopausal women may require some women to use artificial sexual lubricant to avoid pain during sexual intercourse.

Other forms of vasocongestion during human sexual activity include sex flush and the swelling of nipples in both men and women.[2]

Unpleasant side effects of sex-related vasocongestion may lead to the cramp-like pain of "blue balls"[3] in males and an unpleasant pelvic "heaviness" in women,[4] similar to the start of the menstruation cycle.

Det är ju ett relativt ovanligt tillstånd. Om en snubbe argumenterar med att han måste få komma för att annars får han blue balls, då är han med största sannolikhet full med skit.
  • Anonym (J)

Nog tror jag det finns. Kan tänka mig att de känns som när man inte ammat en hel dag. = ont.

Svar på tråden Skyller på Blue Balls, vad fan är det??