• cosinus

Finns det en sådan här bilbarnstol?

Vi har aldrig ägt en bil med fästen i golvet utan alltid dragit banden runt fästet på stolen framför (skenorna i golvet). Lite olika pilligt men går absolut.

• cosinus
    trz skrev 2013-02-14 10:16:31 följande:
    Jo, men vi har somsagt inga stolar framför, då det är en tresitsbil
    Fast i framsätet har jag fäst i skenorna till den stol de sitter på. Går det också men är ännu lite lurigare :)
  • cosinus
    trz skrev 2013-02-14 10:23:02 följande:
    Kan man göra det? Har du någon förklaring på hur isåfall? jag är rätt oteknisk haha!
    Googlade lite på montering av golvfästen hittade en i Stockholm som tog 400.. Men det är 13 mil dit. Får ringa runt lite..
    När vi haft stol i framsätet så har vi dragit banden runt de här skenorna som stolen glider på. Man puttar bak stolen så långt man kan. Lirkar banden runt skenorna och sen puttar man fram stolen igen till önskat läge (ibland funkar inte främsta läget eftersom banden är i vägen).

Sen sätter man dit barnstolen som man önskar och sen ser man hur bra det passar med remmarna. Ibland har det blivit bäst av att jag korsat remmarna under stolen och ibland har det blivit stabilt och bra bara av att klicka fast barnstolens fäste i remmarna den är närmast.
Svar på tråden Finns det en sådan här bilbarnstol?