Inlägg från: Dragonfly Inn |Visa alla inlägg
  • Dragonfly Inn

Min son sover bara i sin barnvagn!

Litet My skrev 2013-02-14 23:11:15 följande:
    Jag hade låtit honom sova i vagnen om det fungerade bra, rätt som det är ändrar de sig.
    Tänker också på att ni redan nu verkar ha det lite jobbigt med sömnen, ibland får man backa lite för att orka överleva också dvs välja sina strider.

Vår 1 åring hade en period då hon BARA kunde somna i soffan, vips så kunde hon tom somna i sin säng efter ett tag, så de ändrar sig när man minst anar.

Men om vagnen är den plats han är mest trygg i och vill sova i, låt honom! Nu har jag inte läst hela tråden, men har ni testat att ha honom i insatsen på golvet, typ med kuddar omkring eller något så att de står stadigt?? Då skadar han sig ju inte om han vaknar när han vill ur, annars är det väl bara att knäppa fast honom eller ställa vagnen i ert sovrum.

Bara ni vet vad som är bäst för ert barn, vissa kan aldrig samsova, andra samsover hela tiden och trivs med det. Att sova i egen säng är inte  något som   förekommer i hela världen, tänk på det! Gör det som funkar för er, tids nog blir han för stor för vagnen och då vill han ändå inte sova i den och DÅ är det dags att erbjuda ett bra alternativ. Nattsömnen är skitviktig, gör det som gör att alla får maximalt med sömn!
Svar på tråden Min son sover bara i sin barnvagn!