• Zinara

Hur mycket lägger ni på mat varje månad?

Vi är två vuxna och tre barn, två med blöja jämt och en med blöja nattetid. Minsta ammar och äter en smakportion om dagen.

Min man äter frukost, lunch (matlåda) middag samt en hel del småätande av div mackor, frukter, popcorn m.m. Jag äter frukost och middag, lunch ibland beroende på hur sent jag får i mig frukost. Stora tjejen går på dagis så i veckorna äter hon frukost och middag. Mellantjejen äter frukost, lunch, middag. Utöver det har vi frukt och grönsaker hemma till mellanmål, enstaka gånger äts det mackor.

Vi landar på 4-5000 varje månad inklusive hygien, blöjor och skräpmat. Lagar nästan all mat från grunden men gör inte min egen korv och fuskar oftast med pulvermos när vi äter mos (vilket ioförsig inte händer så ofta) Äter skräpmat 1-2 gånger i månaden. Äter mycket frukt och grönt, blandar kött, fisk och vegetariskt. Äter väldigt sällan helfabrikat. 

Skulle igentligen vilja öka matkostnaden med en tusing eller två varje månad så man slipper tänka på priset hela tiden och kan äta finare mat lite oftare än vad vi gör. Nu har maken precis gått upp i lön så förhoppningsvis kommer jag kunna göra det den här månaden      

Svar på tråden Hur mycket lägger ni på mat varje månad?