råd tack!
Hej!
Du grubblar väldigt mycket och söker din identitet och en linje i ditt liv. Jag tänker att din osäkerhet bottnar i att din självkänsla är skör. Det i sin tur kan bero på att du inte känt att du duger som du är i dina första relationer i livet, jag tänker på dina föräldrar.
Du skriver att du och din flickvän hade ett jättebra förhållande och att du fick ångest över det. Detta faktum kan vara något som du behöver fundera mera över. Det kan finnas hos dig en längtan efter en stabil och långvarig relation samtidigt som du är rädd för det engagemanget och den närhet det kräver. När man är rädd drar man sig undan. Det får mig att tänka på att du löser ett närhetsproblem när du drar dig undan men det är en tillfällig lösning. I en ny relation kan exakt samma sak upprepas.
Det är bra att du går hos en psykolog för det ger dig möjligheter att bli mer trygg med dig själv, att hitta ditt inre, din identitet och din väg i iivet. Sök inte för snabba lösningar, försök förstå i stället. Hur det hänger ihop för dig kan bara du finna ut, det är svårt att svara generellt.
Hälsningar
Gerd