• Krusenberg

Zonterapi

Är det någon som har erfarenhet av zonterapi som behandling för barnlöshet?

Vi har försökt sen april och är därför inte välkomna på utredning på ett tag. Har kontaktat en zonterapeut som har hjälpt många barnlösa på vägen. Ska dit på måndag och vill därför veta om någon har erfarenhet av zonterapeut när det gäller detta?
    Har använt mig av zonterapi innan och det fungerade väl för mig. Hoppas det fungerar nu också!

• Svar på tråden Zonterapi
  • dec2010

Min mamma är zonterapeut.
    Så vitt jag vet så funkar det för många.

Barnlöshet har jag aldrig hört om i behandlingen. Men det funkar säkert.

Förhoppningsvis!

Lycka till! :)

• Serafine 84
    Krusenberg skrev 2013-02-17 21:48:11 följande:

Medicinskt för mig är sådant som endast kan läka med medicin eller medicinska ingrepp.
    I kroppen flödar energier som kan vara fria eller blockerade. Dessa energier kan ej få hjälp medicinskt om de är blockerade. Därav använder man zonerna som påverkar flödet.
    Är fock ingen zonterapeut utan endast blivit behandlad av zonterapeut för mina bihålor. Tack vare zonterapin försvannmina problem med bihålorna och tog flera år innan det kom tillbaka. Vårdcentralerna och sjukhusen kunde inte hjälpa mig då jag inte hade bihåleinflammationer, endast väldigt påverkad som gjorde mig sängliggandes i dagar.

Vi kan summera att du inte tror på det och jag tror på det! :)
    Nu tror jag ju inte på några såna energier heller, eftersom det inte finns några som helst vetenskapliga bevis på att de skulle existera. Men men, vi kan summera det hela som du sa! :)

Lycka till med bebisverkstan och uppdatera gärna om hur det går! 
  • Krusenberg

Varnar läsare för eventuella äckligheter... ;)

Nu har jag varit på två behandlingar och ska dit på måndag och eventuellt på fredag.

Jag har en obalans med sköldkörteln + mycket sekret samlat som behöver komma ut. Det är detta jag har känt vid ÄL och mens men inte riktigt förstått. Har känt mig svullen och uppblåst och man kan jämför det med en flaskhals, det samlas och har svårt för att komma ut vilken gör att det svullnar eftersom det kommer inte kommer ut.

Min mens har den senaste tiden bestått av 2-3 dagars bruna flytningar, 2-3 dagar med mensblödning samt avslut med bruna flytningar 1-2 dagar. De senaste två menserna har jag vaknat med fruktansvärd kramp dagen innan mensstart.

Vid ÄL har jag fått molvärk och rikligt med flytningar.

Nu har jag ÄL denna helg, efter första behandlingen kom det ut skräp ungefär som en kraftigt smutsig flytning. Dock inget blod. Idag har jag molvärk men inget skräp än så länge.

Ska bli spännande att se hur mensen blir denna gång.

Han avrådde oss från att försöka under de tre kommande cyklerna. Detta för att min kropp inte är i balans och det brukar ta 3 mensar innan man är balanserad.

Trodde aldrig att jag skulle bli lycklig över en äcklig brun flytning!

• dec2010

Och jag trodde aldrig jag skulle säga grattis och härligt som svar ang flytningar som är äckliga ;)

• Krusenberg
    dec2010 skrev 2013-02-23 14:02:21 följande:
    Och jag trodde aldrig jag skulle säga grattis och härligt som svar ang flytningar som är äckliga ;)

Haha! Tack!
  • Krusenberg

Mensen är beräknad imorgon.

Ingen mens ännu, ingen kramp imorse, minimalt med brunrosa flytningar.

Allt känns kanon än så länge. Väntar med spänning på mensen!

Tänk att man kan vara lycklig för det lilla!

• Serafine 84
    Krusenberg skrev 2013-03-08 20:24:24 följande:
    Låter ju bra, hoppas att det fortsätter åt rätt håll!
  • Adina15
    Krusenberg skrev 2013-03-08 20:24:24 följande:
    haha så sant! nu har det ju gått några dagar, något nytt??
Svar på tråden Zonterapi