• Krusenberg

Zonterapi

Är det någon som har erfarenhet av zonterapi som behandling för barnlöshet?

Vi har försökt sen april och är därför inte välkomna på utredning på ett tag. Har kontaktat en zonterapeut som har hjälpt många barnlösa på vägen. Ska dit på måndag och vill därför veta om någon har erfarenhet av zonterapeut när det gäller detta?
    Har använt mig av zonterapi innan och det fungerade väl för mig. Hoppas det fungerar nu också!

• Svar på tråden Zonterapi
  • Krusenberg

Tre behandlingar; mån, fre och mån igen.

Sen en till efter första mensen. Dock kunde jag inte så jag fick ta det efter andra mensen.

Nu ska jag inte tillbaka om jag inte har fortsatta problem.

• Adina15
    Krusenberg skrev 2013-04-16 20:12:48 följande:
    Tre behandlingar; mån, fre och mån igen.
    Sen en till efter första mensen. Dock kunde jag inte så jag fick ta det efter andra mensen.
    Nu ska jag inte tillbaka om jag inte har fortsatta problem.
    ok.. har du några andra alternativa metoder som du tänkt testa om detta inte hjälper?
  • Krusenberg
    Adina15 skrev 2013-04-17 08:11:11 följande:
    ok.. har du några andra alternativa metoder som du tänkt testa om detta inte hjälper?

Ja akupunktur ska jag kanske testa. Men tar det sig inte nu ska jag ringa gyn.
  • Andrers

Jag förstår inte hur folk kan vara så korkade att de tror på zonterapi. Folk är alldeles för lättlurade.

• Krusenberg
    Andrers skrev 2013-07-19 22:29:28 följande:
    Jag förstår inte hur folk kan vara så korkade att de tror på zonterapi. Folk är alldeles för lättlurade.

Vilken gullig och sympatisk människa du är! Kram på dig!
  • Adina15
    Krusenberg skrev 2013-08-13 10:40:33 följande:

Vilken gullig och sympatisk människa du är! Kram på dig!
  • Andrers
    Adina15 skrev 2013-08-13 18:28:33 följande:
    Det är bevisat att akupunktur bara är placebo.  
  • Emy88

Samma cykel som jag testade zonterapi blev jag gravid. Om det var anledningen eller om det bara var min tur helt enkelt går ju inte att säga

• Andrers
    Emy88 skrev 2013-08-30 16:15:23 följande:
    Samma cykel som jag testade zonterapi blev jag gravid. Om det var anledningen eller om det bara var min tur helt enkelt går ju inte att säga
    Det händer hela tiden att kvinnor blir gravida. Om flera prövar akupunktur för att bli gravida så kommer givetvis några att lyckas. De anser sig då vara ett bevis på att metoden fungerar. Men det ät bara en illusion.
  • dec2010

Anders, patienter som vart flera gånger hos läkaren som säger att det inte finns nåt att göra åt det, som testar zonterapi o plötsligt blir bra. Tycker du de är nån placeboeffekt o lur det med?

Zonterapi är ju att hjälpa kroppens eget självläkningssystem på traven.

Svar på tråden Zonterapi