Inlägg från: Tess75 |Visa alla inlägg
  • Tess75

Sovmorgon

Nej jag tycker inte ni ska kräva saker av varandra på det sättet, tror inte det är bra för förhållandet. Bättre att komma fram till saker tillsammans. Tycker att ni ska tillsammans ta ett beslut hur lång sovmorgonen ska vara för båda och rätta er efter det istället med undantag för om ni ska bort eller om någon är sjuk tex. 

• Tess75
    Jest skrev 2013-02-17 10:20:33 följande:
    När min kille vaknar lägger han sig i soffan och fibblar med mobilen eller glor på tv, men först tar han en kopp kaffe och en cigg ute såklart. Han sätter bebisen på golvet med en leksak och tycker det räcker. När han varit vaken ca två tre timmar är det dags för att sova middag och jag blir ensam med bebisen igen i några timmar. Det är svårt att unna honom det när jag aldrig får tillbaka. Igår på min sovmorgon stannar han först kvar med bebisen i sovrummet en stund så jag blir väckt kl 6. Sen kommer han in igen kl 8 och väcker mig igen för att lägga bebisen i spjälsängen för att sova, bebisen vill inte sova och jag vaknar och blir klarvaken.
    Det är inte ok. Turas ni om att ha sovmorgon ska det också vara på lika villkor inte på ett sätt för dig och på ett sätt för honom. Bestämmer ni att sovmorgonen är till ett visst klockslag ska det gälla båda två.
  • Tess75
    SilverEmma skrev 2013-02-17 11:11:59 följande:
    När vi har sovmorgon så sover vi så länge vi vill, vilket brukar bli mellan 9-11. Ungarna vaknar runt 7.

Så har vi med men 11 som längst om det inte är något särskilt.
Svar på tråden Sovmorgon