• elsewhere

Trombyl vid upprepade missfall

Hej! Ska Fragmin och Trombyl vara skyddande på samma vis? Jag har precis gått igenom mitt femte missfall, den enda graviditet som efter vårt första IVF-försök kom till vecka 9 innan fostret dog. Första dagen på vecka 14 började jag blöda och sen var det slut. Känner mig helt knäckt. Nu får vi vänta tills Sahlgrenska vill ta emot oss, tidigast i januari, och jag vet inte vilken plan dom har för oss då. 

Eftersom jag blev överstimulerad vid IVF'en så har jag tagit Fragminsprutor varje dag ända upp tills vecka 14 (fem veckor av onda sprutor i onödan, tycker man ju såhär nu i efterhand) men missfall blev det ändå. Fungerar Trombyl på ett annat sätt? 

• elsewhere

Tack så mycket linn74. Vi får se och hoppas att dom tipsar om det, men jag tror ju inte det eftersom vi inte har haft missfall vid exakt samma tillfälle. Nu senast dog fostret i vecka 8-9 och innan har det varit jättetidiga missfall, så vi kanske helt enkelt hade otur, även om jag kan fundera hur mycket otur man kan få i vissa aspekter av livet egentligen! 

Vågar man ta upp det tro eller är det en så pass flummig åtgärd att dom kommer rynka på näsan åt en när vi kommer dit igen? 

• elsewhere

Linn74: Vi har gjort ALLT. Jag har blivit dränerad på så mycket blod att jag inte ens tål solens ljus längre, haha. Det har varit en grundlig utredning som har lett till att jag äter Levaxin nu och har opererats för endometrios. De fyra tidiga missfallen har varit så tidiga att jag haft min vanliga mens när jag skulle ha fått den, och ungefär en vecka senare så har jag börjat blöda igen och fått plus på stickan, alltså i vecka tre ungefär. Min privata gyn berättade om någon teori om att de som har endometrios har en förändrad PH-nivå i buken typ som kan förstöra eller skada äggen på vägen från äggstocken till äggledarna. Han sa att det är en teori bara, inget som är bevisat men visst kan det väl vara något sånt.  

Det senaste missfallet gick ju ända till vecka nio så jag vet inte vad som gick fel där, vet inte hur man tolkar såna saker. 

Motiverad: Jag ska fråga om det jag också faktiskt. Borde ju inte skada, om inte annat! 

Svar på tråden Trombyl vid upprepade missfall