Inlägg från: Anonym (bibbi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bibbi)

Bisexuella - känner ni att ni missar något?

lykantrophona skrev 2013-02-19 16:18:08 följande:
    Alltså, alla kan väl ibland fantisera om eller sakna det som ens partner inte kan ge. Oavsett om det handlar om kön, utseende, en viss sorts sex etc.

Ja, ibland tänker jag på hur roligt det vore att ligga med en tjej, ibland hur roligt det vore att få ragga som om jag vore singel, ibland på hur det vore ifall min kille hade en annan sorts kuk, ibland fantiserar jag om att vara prostituerad...
    Men jag kan låta det vara kvar i tankar, eftersom jag är kär i min kille och vill leva med honom, och han vill ha ett monogamt förhållande.

Att vara bisexuell är inte samma sak som att vara polyamorös. Att tänka på att "sakna ena könet" är som för en straight att "sakna ena hårfärgen" eller något. Bara för att man kan attraheras till båda innebär det inte att man måste ha båda.
    Du menar nog att så är det för dig. För mig är det inte så utan dragningen tilll kvinna resp man är som att känna behov av både.... mat och dryck. Båda behövs, och att klara sig utan det ena skapar en törst/hunger. 
Svar på tråden Bisexuella - känner ni att ni missar något?