Inlägg från: Esperanza80 |Visa alla inlägg
  • Esperanza80

vad kollar de efter i blodprovet?

Hej,

jag och sambon påbörjade vår utredning idag efter 1års försök utan ett enda plus. 
    Läkaren kunde se VUL att jag har en äggblåsa som kommer spricka söndag/måndag så cirka 7 dagar efter det ska jag lämna blodprov. Eftersom det är påsk osv då så kan jag ju tidigast gå dit tisdag 2 april. Hoppas det är ok även om det blir nån dag senare...

Jag ska testa:
    AMH, TSH, T4, Progesteron och Prolaktin. 

Jag frågade om jag skulle få göra fler tester senare tex T3, Kortisol (känns som jag är stressad), Testosteron eller DHEA ifall de första testerna visade ok. Men nej det skulle jag inte få tydligen... Kortisol bad han mig kontakta en husläkare för.. Testosteronet kunde det inte vara fel på i och med att jag hade så fin ägglossning på gång.. 

Jag vill ju testa allt! Har läst så mycket om att allt måste vara i balans för att det ska fungera med hormonerna... Vad tror ni? Ska man kontakta husläkare eller en privat läkare också? Eller köpa dyra hemmatester?             

• Esperanza80

Todilo: Vilken dag i cykeln tog du blodprovet på och vet du vad de tog för tester på dig?

• Esperanza80

Minnah88: Ska du både spola äggledare och ta sista testerna 22/4? Vad tog du för tester första gången och vad är det för tester 22/4?

Jag är rädd för att jag inte får testa allt man "borde"... :(

• Esperanza80

Hej
    Vad skönt todilo att alla tester visade bra!
    När ska du kolla dina äggledare?
    Vi ska få svar på våra tester 8/5. Är så nervös. Har ÄL nästa helg och önskar att ett mirakel ska ske så att vi slipper gå dit...

Håller tummarna för dig minnah88!

• Esperanza80

Hej!
    Tänkte bara uppdatera er om att jag gick på ett extra besök hos gyn igår för att kolla ÄL igen. Fick svar på mina tester och allt var normalt!!
    Nu får vi vänta till 8/5 för att få svar på spermatestet...

Hur går det för er?!

• Esperanza80

Minnah: Skönt att du har äggledarspolningen avklarad! Och att den visade ok! Gjorde det ont? Min läkare sa att jag inte behövde göra det (om jag inte ville) utan gå direkt på IVF...

• Esperanza80

Ok, va bra att det inte är värre än cellprov!
    Jag har regelbunden cykel med egen ägglossning så tror inte jag behöver hormonsprutor osv men kanske för att få fler och större inför äggplock?

• Esperanza80

Tror det beror på vilken klinik man går till! Vår läkare har sagt att om jag vill göra spolningen så kommer vi ändå köra på IVF direkt bara för att inte förlora mer tid på att försöka själva... Och då kan jag lika gärna strunta i spolning nu och köra IVF direkt. Men vi får se vad han säger 8/5 och om jag kanske gör spolning ändå..

Svar på tråden vad kollar de efter i blodprovet?