Varnade på Bvc men ingen lyssnade
Igår föddes mitt tredje barn. Jag har bett dom att sätta igång mig tidigare för att de andra 2 barnen har vägt dryga 4 och 4,5 kg. Jag sa flera gånger att denna bebis kommer väga runt 5 kg. Jag kommer inte att kunna föda ut bebisen. Som svar fick jag höra att om jag kan föda en 4,5 kilos bebis kan jag föda en 5 kilos. Men jag har känt att det inte riktigt kommer gå vägen. Och mycket riktigt, igår var bebis på väg ut och jag får smått panik och skriker; han är FÖR stor , han kommer inte komma ut, han sitter fast . Sen känner jag hur BM liksom sliter och gräver in hela armen. Jag får fullständig panik och skriker och sparkar( för att få bort BM från mig) , jag skriker att hon kommer att slita sönder hela mig. Jag tittar upp på min man som tittar storögt på mig, han var livrädd, så skriker jag "hjälp mig" till honom. Han kan ju givetvis inget göra. När barnet väl är ute så säger BM att "oj så mycket har jag inte behövt slita på flera år" . Han vägde exakt 5 kg. Mitt råd är::: lyssna alltid till ditt hjärta. Du känner din kropp bäst och vad du och din kropp klarar.