• MeMyself   You

Varnade på Bvc men ingen lyssnade

Igår föddes mitt tredje barn. Jag har bett dom att sätta igång mig tidigare för att de andra 2 barnen har vägt dryga 4 och 4,5 kg. Jag sa flera gånger att denna bebis kommer väga runt 5 kg. Jag kommer inte att kunna föda ut bebisen. Som svar fick jag höra att om jag kan föda en 4,5 kilos bebis kan jag föda en 5 kilos. Men jag har känt att det inte riktigt kommer gå vägen. Och mycket riktigt, igår var bebis på väg ut och jag får smått panik och skriker; han är FÖR stor , han kommer inte komma ut, han sitter fast . Sen känner jag hur BM liksom sliter och gräver in hela armen. Jag får fullständig panik och skriker och sparkar( för att få bort BM från mig) , jag skriker att hon kommer att slita sönder hela mig. Jag tittar upp på min man som tittar storögt på mig, han var livrädd, så skriker jag "hjälp mig" till honom. Han kan ju givetvis inget göra. När barnet väl är ute så säger BM att "oj så mycket har jag inte behövt slita på flera år" . Han vägde exakt 5 kg. Mitt råd är::: lyssna alltid till ditt hjärta. Du känner din kropp bäst och vad du och din kropp klarar.

• Svar på tråden Varnade på Bvc men ingen lyssnade
  • MeMyself   You

Grejen var ju att han satt fast, axeln var tvungen att ändra läge. Det var ju därför jag fick panik, glömde skriva det.

• MeMyself   You
    Fins Mamma skrev 2013-02-19 07:53:27 följande:
    håller med dig. Hade du hjälpt till med krystningarna istället för att lägga din energi på att sparka personalen hade det nog blivit bättre. Hur tänkte du att barnet skulle komma ut om du intensivkurs hjälp fån Bm?

Nä det hade inte hjälpt om jag krystat eftersom han satt fast med axeln, glömde skriva att han satt fast på riktigt och att det inte var "mitt fel" som du säger.
  • zumba

Du var ju enligt TS inställd innan förlossningen på att det inte skulle gå vägen ?? O inte blir det väl lättare att hjälpa dig om axeln satt lite fast om du sparkar o inte vill samarbeta ?

• MeMyself   You

Nu var det ju så att jag glömde den viktiga detaljen att han faktiskt satt fast och att BM ringde och larmade doktorn. Så det var inte "mitt fel" som ni snälla stöttande människor säger 😃

• zumba

Det försvårar ju alltid att ha en negativ inställning redan innan ! Barnet har kunnat fastnat även om det vägde 4 kg oxå !

• Omega83
    straw2008 skrev 2013-02-19 07:56:52 följande:
    Jag vet de som haft avskyvärt jobbigt med 2,5 kilos !! Du borde stått på dig o fått snitt, det var ju världens övertramp av den där barnmorskan. Jag låter aldrig sjuksystrar eller uskor förlösa mig, mina barn ska tas ut av läkare. Jävla klåpare de där barnmorskorna.
    I kinamockaskogen.....

Det var det dummaste på länge! Finns hur många bra och kompetenta barnmorskor som helst! Klart det kan vara jobbigt med en 2,5 kg bebis likaväl som en på 5 kg. Det ÄR jobbigt att föda barn. Men merparten av kvinnorna klarar det galant.
Svar på tråden Varnade på Bvc men ingen lyssnade