Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Nu blir jag arg på min sambo!

Om han inte tycke rom din mat så tycker jag han få göra egen, som han gjorde sist. Han är vuxen och bestämmer själv. Att han gapar att hon ska få 'riktig' glass är däremot både respektlöst och korkat.

Om hon får det då och då, fine, han kan ge henne sån glass om de båda gör något tillsammans, men att antyda eller säga att din mat inte är riktig eller bra är absolut inte ok.

Ni är två om barnet så om han vill ge barnet annan mat är det hans rätt, men han har inte rätt att förringa din insats.

Jag tror ni måste diskutera detta när ni inte är irriterade på varandra och klargöra varandras ståndpunkter utan anklagelser. Om han respekterar dig och din åsikt och du hans så torde ni kunna ha någon slags vapenvila ang detta.

• SupersurasunkSara
    Anonym (Menläggav) skrev 2013-02-19 15:29:20 följande:
    Vad ger dig rätten att själv bestämma över er GEMENSAMMA dotters mat? Bara för att du anser att maten du lagar är det ultimata så behöver ju nödvändigtvis inte alla tycka det. Jag förstår din sambo, jag skulle bli urförbannad på min man om han hela tiden körde över mig som du gör och ensam bestämde vad våra barn skulle äta och inte äta. Din dotter kommer inte dö av att äta halvfabrikat någon enstaka gång och inte heller av vanlig glass. Hur gör du med maten hon äter på förskolan?! Äter hon den eller kräver du att hon ska få specialkost som är godkänd av dig?!
    Barnet kanske går på ett waldorfdagis.
Svar på tråden Nu blir jag arg på min sambo!