Anonym (Donna) skrev 2013-02-19 18:16:36 följande:
Har aldrig haft skötbord till mina barn. Har bytt på dem i soffan/sängen/golvet ja T.O.M köksbordet! Men vad gör det? Har ju en skötbädd under! Tycker då att det är betydligt äckligare med folk som tex låter sina katter tassa på bordet.. Man kan byta sittandes i sängen/soffan.. Håller med om att madrass, kudde & täcke vill man ha fräscht, annars är begagnade babykläder jättebra! De är ju knappt använda då de växer ur de så fort. Bilstol tror jag inte heller ni kommer att få hjälp till. Soc kommer nog att be dej sälja bilen för att få pengar och så kostar det en del att ha bil.
Jag skulle ALDRIG låta min katt tassa på bordet heller..
Jag har inte ens fötterna på vardagsrumsbordet..
Matbord och kissiga och bajsiga blöjor anser jag inte är passande.
Precis som att jag inte heller skulle torka bordet med en äcklig disktrasa, lr ens använda samma trasa i köket som i badrummet..
Bilen är 100% belånad och är runt 11tusen kr kvar på avbetalingen på den.
Dock både oskattad och obes då jag ej nu har råd och laga den, och skulle jag sälja så skulle jag inte ens gå plus minus noll så bilen fick jag ha kvar.
+ jag behövde den vid jobb då ja bor på landet.
Maartina skrev 2013-02-19 18:45:16 följande:
Varför skaffar man barn om man har en så instabil ekonomisk vardag??
Ibland skiter sig saker helt enkelt!
Dohgon skrev 2013-02-19 19:01:43 följande:
nej. har du en tvättmaskin i hemmet? fungerar ypperligt. finns ställ man kan ha på badkar annars
Sen den summa du kan söka från soc är nog olika på olika ställen. och även fast du söker är det inte säkert att du får ett jakande svar från dem heller, du kan få avslag.
Finns de som får några tusenlappar och de som får några hundralappar. och de som inte får någonting alls såklart.
Vad gäller säng så köp den begagnad. vet du vad du vill ha så kolla på nätet efter det. madrass och sängkläder håller jag med om att man vill ha nytt. men finns billigt det också, eller så syr man själv utan problem =)
kläder kan man också sy själv för att komma billigt undan, alternativt köpa på rea om man skall ha nytt.
vagn måste du nog köpa begagnad, men kolla så det går att tvätta den så är det väl inga problem?
Ingen tvättmaskin eller badkar..
Trångt badrum, däremot stort sovrum och bebis ska få eget litet rum så småningom.
Har ingen symaskin heller, känner ej heller någon som har. :(
Annars gillade jag syslöjden i skolan. :)
Anonym (ullared) skrev 2013-02-19 19:20:43 följande:
kanske planera en resa till ullared? där får du mycket för liten peng. Som nån annan sa försök spara lite varje månad även om det inte är mycket. Vet att man kan söka i fonder för ensamstående föräldrar, och det är du väl då pappan inte bor hos dig?
För arton år sen när jag var gravid första gången så hade jag soc bidrag under graviditeten och föräldraledigheten , jag fick då 5000:- till babyutrustning. är säkert ändrat flera ggr om sen dess...
Kunde jag så skulle jag åkt dit för lääääänge sen!
Dock har jag inte råd nu då jag har riktigt dålig ekonomi + Ullared ligger väl 45mil bort enkel väg skulle jag tro. :(