Anonym skrev 2013-02-20 14:02:17 följande:
din pojkvän jobbar och tjänar pengar - han kan väl köpa sakerna till babyn??! leta på blocket! spjälsäng med tillbehör finns för 500-1000kr. leta efter en med madrass, täcke, kudde och textilier. vagn med lift från 500-1000 kr, klädpaket för någon hundralapp mm
Så bra tjänar han inte!
Anonym skrev 2013-02-20 14:03:53 följande:
Vars bor han då? Han kommer att få betala 1273 per månad i underhåll.
Han bor på annan ort när han jobbar, när han är hemma så delar han lägenhet med en polare som oxå jobbar borta.
jashrinah skrev 2013-02-20 17:12:03 följande:
din pojkvän kan väll hjälpa till att köpa in nödvändigheter till bebisen eftersom han har jobb ?
Så bra ekonomi har han inte heller pga dåliga och korkade val här i livet.
Elin 885 skrev 2013-02-20 17:20:24 följande:
om du har papper på dina ryggproblem så kanske du kan få en slant extra för att köpa en ergonimisk bärsjal t ex.
2 röntgenundersökningar med flera års mellanrum, var visserligen lite värre nu senast. Men papper finns det på skadan..
Anonym (Förihelvete) skrev 2013-02-20 17:23:40 följande:
Hur dum i huvet är du?
Du går på soc och har knappt råd att leva själv. Så väljer du att SKAFFA BARN? Hur jävla slut får man va? Man sätter inte barn till världen för att dom ska leva i total misär och tvingas leva på existensminimum för att mamma går på soc och tänker inte anstränga sig för att få ett arbete.
Fattar inte ni att FÖRST har man en stabil ekonomi och ett FAST jobb! Efter det en BRA och STABIL relation med den blivande pappan. Ett tryggt hem som man har för avsikt att bo i en längre tid så att barnet kan få växa upp utan att behöva flytta runt som en vante. När man uppnått detta-först DÅ kan man skaffa barn.
Begriper inte varför dessa människor skaffar barn när dom inte ens har råd med grejer till barnet. Att förutsätta att man ska FÅ en massa grejer av soc/släktingar/whatever är ju bara idiotiskt. Att ens överväga att behålla ett barn när man lever på soc-idiotiskt. Att inte skydda sig när man vet att det inte är läge för ett barn-riktigt puckat. IDIOTER!!! SLUTA SKAFFA BARN NÄR NI GÅR PÅ SOC! Barn är ingen källa till inkomst! ÅÅÅÅH jag blir så less på alla dumknullade idiotbrudar som går och blir gravida kors och tvärs med vemsomhelst och inte har råd att ge barnet allt som det behöver. GUUUUUUD!
Vem är dum i huvudet? Du lr jag? Fegt jävla kräk som är så jävla tuff anonym.. Säg dessa saker med ditt användarnamn istället fega fjolla! Och btw så har jag haft jobb, men saker kan faktiskt skita sig totalt så trist. Sen så är jag inte gravid kors och tvärs utan väntar mitt första barn och är 25+ med utbildning, till skillnad mot du som inte verkat gå ut grundskolan med tanke på din stavning och 14-is attityd.
jashrinah skrev 2013-02-20 17:23:46 följande:
när kommer bebisen ts ?
I Juli.
Elin 885 skrev 2013-02-20 17:27:54 följande:
men alla vill inte samsova, jag vill det inte, och alla klarar inte det. min brors ena dotter och mamman kunde inte samsova för de störde varandra hela tiden.
Nej jag vill inte samsova, jag tycker det är för osäkert och jag vet själv hur jag bökar och kan hålla på nätterna..
diana86 skrev 2013-02-20 17:36:15 följande:
Men allvarligt varför försöker du inte jobba extra? Varför
Ska det va så jävla okej att gå på soc? Är ts så socialt missanpassad att hon planerar sitt liv på soc bidrag så undrar jag hur hon kan skaffa barn? Varför försvarar ni det så extremt? Går hela familjeliv på soc? Hitta ett jävla jobb, städa? gör vad som helst, är du så sjuk att du inte kan arbeta försök att bli sjukpensionär. Hur ska du kunna ta hand om ett barn när du inte ens kan ta hand om dig själv och lära dig ta ansvar? Kan förstå krigskadade invandrare el ensamstående föräldrar att dom går på soc ETT LITET TAG, men ta tag i dig själv din lata människa!
Jag jobbade lite extra, fick ihop max 4000kr på en månad...
Det funkade inte så soc fick hoppa in och drog av dessa 4000 kr så utrymme och spara fanns ej..
Nu är jag 100% sjukskriven.
Anonym skrev 2013-02-20 17:41:27 följande:
Jag läste nu ts sista svar i trådstarten. Kommer inte att flytta ihop med pappan pga soc regler.... Dvs. han måste då försörja ts men hon anser alltså att samhället ska försörja henne och inte killen som är pappa till hennes barn. Konstigt att man kan resonera så...
VI VILL INTE bo ihop!
Jag vill ha MITT krypin och han vill ha SITT!
Är det så svårt och förstå?
sirisdotter skrev 2013-02-20 17:50:54 följande:
Tjänar du så dåligt på ditt jobb eftersom du startat tråden? (du skriver att du behöver bilen för ditt jobb)
Ja det gjorde jag! Tjänade max 4000kr per månad, buss gick ej och åka pga landsbyggd, går en skolbuss förbi på morgonen, men jag började ej då..
Bensinen till jobbet gick på 1500kr
Anonym (Rosa) skrev 2013-02-20 18:00:21 följande:
Skamligt! De kan ju uppenbarligen försörja sitt barn men VILL inte! Va?????
Hur kan ert barn betyda så lite att ni hellre lever på soc än försörjer er själva TS????
Vet du hur många föräldrar det finns som inte KAN försörja sig själva och som kämpar för att vara en familj trots försörjningsstöd och den psykiska stress det innebär att leva på existensminimum!!!!! AAARGGHH!!!!
Nej det kan vi inte! Pappan har sina rejäla utgifter som sagt pga vissa val....