• Anonym (Arg!)

H&M vägrar ta emot trasiga kläder -

JAg har köpt FLERA leggings och träningsbyxor på H&M - Dessa får nästan utan undantag hål i grenen - sömmen i låret efter bara någon månad eller två - Ibland har jag gått tillbaka med dem och fått nya - utan kvitto - Men nu går det inte längre - Senast fick jag bytt ett par svarta träningsbyxor mot ett par likadana som fick hål efter 2 veckor!°

Jag köper rätt storlek men har lite tjocka lår - Oavsett - Jag köper rätt storlek -

Nu vägrar butiken ta tillbaka mina byxor utan kvitto - De var superotrevliga och trätte och bråkade med mig och när jag kontaktade H&M via mail menade dem på att de inte behöver ta tillbaka sina egna varor utan kvitto - Detta trots att det STÅR H&M i kläderna - Och jag menar - Det är ju rätt tydligt att denna modell tex inte är mer än två år gammal - Sånt kan ju dem se - 

Jag är pissförbannad och undrar hur jag kan gå vidare? Jag har ett par byxor fortfarande hemma, men bara i år har jag slängt nästan 10°!!!!! par leggins med samma jädrans hål - 

Jag har förstås slutat handla på H&M - Men jag vill ändå kunna reklamera mina skitbyxor - Hjälp! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-19 19:08
    Ok - INGA fler kommentarer om att jag ska sluta handla på H&M eller börja spara kvitton - INTE relevant - Nu är det så här - Jag har kläderna hemma och ska ju ha rätt att reklamera dem enligt SVENSK LAG - Jag vill gärna att människor som har koll på konsumentlagen svarar - INGA PÅHOPP TACK!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-19 19:33
    Nästan ingen här förmår svara på min faktiska fråga- Tack till er som faktiskt gjort det - Till er som påstår att jag är för tjock för att handla på H&M borde googla Egoinas lår som går ihop kampanj -

Live and learn

• Svar på tråden H&M vägrar ta emot trasiga kläder -
  • Anonym

De SKA ta emot varan. Inget snack om det, vägrar de så går de emot konsumentköplagen. Printa ut klagoguiden på konsumentverkets hemsida (om den finns kvar, ta annars reda på rätt paragraf att hänvisa till av din konsumentvägledare i kommunen) och VISA försäljaren. Det är inte ditt problem att kvaliteten är skit, det där händer mig nästan varje gång jag handlar där.

• Aileen Allannah
    virrhjarnan skrev 2013-02-20 06:38:51 följande:
    Har inte orkat läsa hela tråden, men du kan alltid kontakt konsumentrådgivningen i din kommun för hjälp. De kan inte kräva kvittot, men du måste kunna bevisa att du har köpt plagget hos dem och att det inte var för lång tid sedan. Det går även att kontakta ARN för att få hjälp av dem. Du har lagen på din sida om det var ett ursprungligt fel och borde stå på dig som konsument. (med reservation för att jag kan ha fel eftersom jag inte som vissa i tråden har läst 4,5 år konsumentköprätt utan bara är en simpel juriststudent)
    ARN tar bara hand om ärenden där priset på varan överstiger 500.
  • RockingSkåne
    Anonym (Bella) skrev 2013-02-20 00:45:21 följande:
    Men pucko!!! I de flesta butiker måååååste man ha kvitto för reklamation, vet oxå att det är så mkt bedrägerier, folk snor sen reklamerar o får pengar tillbax istället, hur svårt är det o spara ett kvitto??? O går sakerna bara sönder för dig bör du kanske handla nån annanstans, men de e kanske inte lika kul o lägga mer pengar på riktiga sportplagg i en dyrare butik eftersom de alltid har varit hårdare med kvitto, så när du tröttnat på Varan kan du inte bara "reklamera"??? Seriöst, hur dyra är HMs kläder?! Köp nytt när de slitits ut, snåla inkompetenta idiot!!!! *suck*

Men oj vad otrevliga. Yes, håller med att TS bör sluta handla tights på Hm för sämre kvalité får man leta efter. Deras tights går i sönder i sömmarna och är supertighta. Jag är en normal  stl M och tycker deras tights har konstig passform. Har dock inte reklamerat dem då tughts för mig är snudd på underkläder och dem är billiga!

Satsa på kvalité istället!  
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-20 09:21:11 följande:
    De SKA ta emot varan. Inget snack om det, vägrar de så går de emot konsumentköplagen. Printa ut klagoguiden på konsumentverkets hemsida (om den finns kvar, ta annars reda på rätt paragraf att hänvisa till av din konsumentvägledare i kommunen) och VISA försäljaren. Det är inte ditt problem att kvaliteten är skit, det där händer mig nästan varje gång jag handlar där.

Och nej, senast jag kollade lagen behöver man INTE nödvändigtvis ha kvitto. det må vara butikernas egna policy, men det står inte i någon lag. Står det H&M i brallan så ska det räcka.
  • Anonym

leggings brukar inte vara särskilt uthålliga om man har lår som går ihop,
    däremot ska de ju hålla längre än två veckor.
    har själv ihopgående lår och det brukar dröja ngt år innan de går sönder.

• Anne69

Sluta handla på HM som uppenbarligen inte håller i kvalitet! Men om du nu tycker att det är värt tiden att bråka med dem så be att få tala med butikschefen.

• Tealhawk

Nej du TS, det måste vara du som behandlar dina leggings dåligt. Mina lår går definitivt ihop och har alltid gjort, men i tonåren använde jag alltid HM.s strumpbyxor och leggings och ingen gick sönder i grenen eller vid innerlåren pga gnidning.

These are not the droids you're looking for
  • FruSen
    Anonym skrev 2013-02-20 06:58:58 följande:
    det finns tillfällen då jag blir mållös över folks dumhet och detta är ett av dom.

om du nu köper byxor som går sönder, varför går du då tillbaka till samma affär och köper nya??? Och varför tror du att butiken glatt ska ta tillbaka byxor du inte har kvitto på?  
    Ja, verkligen! 

Förhoppningsvis är denna tråd bara ett skämt.
  • puss

WHAT??!!

Dålig kvalitet på HM??? Barnslavarna som arbetar 40 timmar om dygnet sitter alltså och slarvar?!
    Har man betalt 79kr för ett par byxor jan man ju faktiskt förvänta sig riktigt bra kvalitet.

• Lindsey Egot the only one

Hahaha Puss! Puss på dig!

Svar på tråden H&M vägrar ta emot trasiga kläder -