Bubblan01 skrev 2013-02-20 11:07:58 följande:
Hej, min BM ringde nyss och berättade att de hittat lite streptokocker i min urinodling, inget att oroa sig alls för, jag kommer att få antibiotika vid förlossningen. Nu är jag i v 21.
Jag frågade om jag skulle få nån behandling nu men nej, det behövs inte. Jag behöver inte heller göra några uppföljande odlingar.
Är inte det konstigt?
Kan man ha en liten lätt släng av GBS? Nu blev jag väldigt orolig eftersom det finns flera hundratals sorgliga berättelser här ang GBS.
Lätt GBS finns inget som heter.. Antingen så har man det eller så har man det inte..
Jag har GBS men den ligger latent.. dvs jag har inte haft några u-infektioner ännu denna graviditet... Men jag kommer få dropp vid förlossningen för att undvika att infektioner överförs på barnet. Alla mina 4 graviditeter har gått bra o ingen har fått infektion.
Så länge du inte har infektioner, så är det ingen fara.. och får du en infektion så får du äta antibiotika ett par dagar =)
Vi med GBS har väl haft oturen endel ggr att kanske ha haft flera u-infektioner.
Att behandla med antibiotika i förebyggande syfte kan leda till att du kan bli immun mot antibiotikan, därför behandlar de inte dej om du inte har en infektion....
Nu ordbajsar jag mycket men.. Har du ingen infektion så behöver du inte vara orolig.. GBS är det många kvinnor som är bärande av men den ligger latent....