• Milles

    Någon från Trosa?

    Hej Hallå :)

    Vi är en familj med tre barn som flyttar till Trosa i sommar, har några frågor ang. förskola/ skola som jag gärna skulle vilja ha svar på. Du Trosabo, kommentera gärna!

    Må så gott! 

  • Svar på tråden Någon från Trosa?
  • hannica83

    Hej!
    Jag är också inflyttad till Trosa, vad är det du funderar över förskola?
    Hur gamla är dina barn?
      

  • Milles

    Hej, 

    va kul! När flyttade ni hit, och vart ifrån? Vi flyttade från Järna i maj. Jag hade lite funderingar på vilka förskolor som verkar bra och så vidare.. Nu hade vi inte så mycket att välja på, men har idag påbörjat inskolningen och det känns bra :)

    Våra barn är 6, 4 och 2. Så stora tjejen har idag börjat på fritids på Vitalisskolan och om en vecka börjar förskoleklassen.  Mellankillen och lilltjejen går på Tomtaklint.

    Var i Trosa bor ni? Trivs ni bra? 

  • hannica83

    Hej!
    Vi flyttade hit från Oaxen, om du vet vart det ligger?! Inte så långt från Järna! 
    Vi köpte hus här, bodde i lgh innan. Flyttade hit i april. Så vi är rätt nya i Trosa!

    Vart bor ni i trosa? Vad fick er hit?  Vi trivs jättebra i Trosa! Jag jobbar här så jag kände till Trosa en del sen innan. Vi bor i Västra Fän. 

    Vår dotter är 1.5 och ska börja på Björkbackens förskola i oktober. Jag har hört gott om både Björkbacken och tallbacken. Många säger även att Vitaliskolan är bra och det är där vår tjej kommer gå sen när hon blir större! 

    Ha det så bra och lycka till med inskolningen!          

Svar på tråden Någon från Trosa?