Hyperemesis
Hej alla, Lider verkligen med er alla, då jag varit sjukskriven i 3 veckor so far mot illamåendet och kräkningarna. Var på gynakuten igår där mina värden låg på gränsen till akut. Det jobbiga är att det är så många som inte förstår hur jobbigt detta är är i vecka 9+5 och hoppas att det går över. Kräks när jag äter eller dricker, vaknar på natten av att jag måste spy magsaft eller galla. Äter nu 8 legrigan comp och 3st primperan och jag hoppas att det blir lite bättre. har ingen matlust alls och mår illa bara av tanken på mat. mIbland vågar jag knappt äta för att det är så jobbigt att spy. Eftersom tillståndet är som det är så har jag berättat på jobbet för min chef och våra föräldrar samt de närmsta vännerna i och med att jag inte orkar ses. Det är min första graviditet som var oplanerad men välkommen och det känns som att jag ALDRIG mer vill gå igenom detta igen, så om allt går som det ska blir det nog inga syskon känns det som nu. Det som känns mest tråkigt är att jag inte gläds åt graviditeten och att de som vet om den tycker att det är märkligt och att jag bara ligger i sängen när det är sol och fint ute...