Hyperemesis
Vissa landsting skriver ju ut med en gång, så orättvist. Hade en läkare som sa att det kunde funka pga den andra substansen, men så övervägde hon med en kollega och då ville hon inte längre pga att det var klass 2...
Vissa landsting skriver ju ut med en gång, så orättvist. Hade en läkare som sa att det kunde funka pga den andra substansen, men så övervägde hon med en kollega och då ville hon inte längre pga att det var klass 2...
För mig har det inte vänt blev bättre typ 2 veckor då jag gick tillbaka till jobb resulterade i sju resor värre. Läkarna har sagt v 12, v 16 v20-21 som "magiska" gränser, efter v 20 sa de att jag nog inte blir bättre. Tänk på att stress gör det värre, sa också till jobbet att det blir nog bättre snart osv tills en läkare sa att jag ska ta det lugnt hela sjukskrivningen inte ens fundera på om jag kunde komma tillbaka tidigare då det orsakar stress om man märker att det inte går osv. Ät bara det du kan tänka dig, om det funkar bättre med toblerone och isglass så ät det, bättre än inget, undvik köket och alla lukter som finns där, frys in saft i iskuber så du får lite energi och vätska när du suger på dem.
Var också rädd för missfall för jag mådde så skit. Håller tummarna för att du blir bättre i v 12 om inte annat i v 16.
Mia87: ja det är ju otur måste ligga kvar här en v till i alla fall sen är bebis färdigutvecklad tydligen och då stoppar de inte en förlossning.Tifistar: jag har vart sjukskriven sen v 5 och det har inte vart några problem, ringde en handläggare i början och förklarade lite om hur det funkar med papper och så, inte hört något sedan dess av dem. Du behöver nog inte oroa dig särskilt inte så länge du står på medicinering. Hoppas det blir bättre för oss alla, nu börjar det kännas lite lättare psykiskt för mig när det närmar sig slutet, känns som att man i alla fall kan se det komma närmre. Värst var runt v 20 mär halva tiden var kvar och illamåendet och kräkningarna blev värre för mig efter att ha vart lite bättre v17-18-19. Kämpa på nu!
Skäms inte Bianca! Klart det är jobbigt när man inte mår bra har ju inte något att göra med huruvida man vill ha bebis. Jag ville göra abort för jag stod inte ut, inte för att jag inte ville ha bebis utan för att jag mådde psykiskt och fysiskt dåligt. Tänk på hur mycket vi vill ha våra bebisar eftersom vi tar oss igenom detta helvete :)
Ni som vart gravida innan, blev illamåendet bättre när magen sjönk ner lite? Känns som att det trycker på så mkt uppåt och jag spyr och mår mkt sämre när jag äter...
Ni som fött barn innan, försvann illamåendet direkt efter eller när försvann det? Hur kändes det, märkte ni bara att det var borta?
Tack för era svar, verkar nog som att det kommer vara så här till efter förlossningen, nubbar jag haft några dagar utan kräkningar och det är skönt, men det här illamåendet tar död på mig. Blev ju sjukskriven nu för hotad förtidsbörd också och jag hade säkert tyckt att förverkar och sd vart jobbigt, men det är fan ingenting mot illamåendet. Bebis är väldigt välkommen ut nu!
Nu är det inte lång tid kvar :) hur mår ni tjejer? Kämpar själv med illamåendet och ibland kräkningar, men känns psykiskt mindre tomt när det är nära bf nu. Längtar till mina gamla kläder, min hy och att må bra igen. Nyfiken på bebis och hur livet kommer bli :)