• Stina1982

Hyperemesis

Tack Arwen!! Hur är det med ditt illamående nu? Har det släppt helt? Jag mår mest illa när jag är hungrig nu, vilket jag tyvärr är rätt så ofta.

• Stina1982

Serla: lergigan comp funkar något. De har hjälpt mig att få i mig en del mat och dryck. När det var som värst hade jag väl eg behövt något starkare, men nu känner jag mig bättre och då är de okej. Jag känner mig dock inte som mig själv när jag tar dem! Känner mig ganska frånvarande och konstig. Hoppas kunna sluta snart, men nu har jag börjat jobba och då vågar jag inte sluta tvärt med medicinen.

• Stina1982

Det verkar vara flera med huvudvärk här! Jag har det då och då men mest när jag spydde mycket! Hoppas ni mår bättre snart! Serla! Du är så tapper som kämpat dig igenom din graviditet och nu är du verkligen snart i mål!! Håll ut lite till! Greeneyes: Jag började att jobba heltid direkt nu i måndags, men det var för att jag själv kände att jag ville prova och att det nog skulle funka. Kände att jag var tvungen att komma ut. Det har gått över förväntan. Mår fortfarande inte bra, men jag sitter och småäter hela tiden på jobbet så det funkar. Känner du att du inte orkar heltid ska du absolut be om deltidssjukskrivnng! Det kommer jag åxå göra om jag skulle känna en dag att inte orkar heltid längre!

• Stina1982

Newbie: Kämpa på! Jag har åxå fått bakslag när jag trott att jag börjat bli bättre. Det är först denna veckan som jag inte behövt vara sängliggande en enda dag! Gick in i vecka 19 igår.

• Stina1982

Hej tjejer! Hur mår ni idag? Har äntligen varit på RUL och allt gå bra ut! Otroligt tacksam för att bebis verkar trivas trots min uttorkning, dropp och mediciner!! Men döm om vår förvåning när vi fick veta att det är en flicka i magen när vi båda varit 99,9 % säkra på en kille till! Så nu blir det till att byta fokus! :)

• Stina1982

Å mitt dumma nöt! Struntade i min Lergigan comp i ett dygn för att se om det gick bättre att sluta nu än för ett par veckor sedan. Har spytt hela förmiddagen och legat hela dan. Så nu tog jag en ändå. Tycker att jag gärna vill sluta med dem eftersom jag känner mig slö och avtrubbad av dem.

• Stina1982

Daxförnästa! Hoppas det löser sig med sjukskrivning! Jag har aldrig känt mig misstrodd av min chef när jag var sjukskriven, men däremot av en och annan kollega som inte alls förstått!

• Stina1982

Jag undrar åxå hur jag tänkte när jag gav mig in i detta helvete en gång till! Det är 4 år sedan jag var gravid senast och mådde då illa precis hela tiden. Efter att jag fick sonen har jag gått och gruvat mig för nästa graviditet, och nu är jag mitt inne i den. Ser det ändå som en milstolpe att halva tiden nu är avklarad! Känns oroligt att tiden ändå går på något sätt, fast man mår dåligt och typ räknar sekunder! Kram på er alla!

• Stina1982

Jag funderar på om jag ska försöka få n deltidssjukskrivning trots allt. Var sjukskriven 100 % i 2 månader och sen var det till att jobba heltid, vilket jag har gjort i 2 veckor nu. Det har ju funkat hyfsat för jag har tvingat mig själv, men mår dåligt av stressen och att jag inte kan äta direkt när jag behöver. Är det några här om är deltidssjukskrivna och hur har det i så fall funkat?

• Stina1982

Daxförnästa, jag vet precis hur du känner! När jag var som sämst och spydde en gång i kvarten eller så fort jag lyfte huvet från kudden, messade jag till mina vänner och bekanta att jag är riktigt dålig, jag kan inte gå upp ur sängen nu, hör av mig när jag är bättre, typ. Men jag fick ändå förslag om promenader, fikor osv, och en kompis blev riktigt besviken för att hon inte kunde komma hit och övernatta. Men det går inte att ta hänsyn till andra när man gör allt för att själv ta sig igenom dagen, eller snarare minuterna. Vi måste tänka på oss själva i första hand och de som är riktiga vänner kommer att finnas kvar när helvetet är över, även om de aldrig helt kommer kunna förstå vad vi går igenom!

Svar på tråden Hyperemesis