• Loretta

    Nyligen fått pluss ?? Första barnet.

    Hej alla nyblivna gravida ! Tungan ute
     
    Tog mitt test den 3 feb. Visade pluss. OFATTBART!! Skrattande Vi ska på vår första undersökning om en vecka för att få reda på hur långt jag är kommen. Barnmorskan tippar på att jag är i vecka 7 då nästa vecka. SPÄNNANDE !!! Någon annan som nygligen har plussat ?

    Ha det bäst !!!

  • Svar på tråden Nyligen fått pluss ?? Första barnet.
  • StinaK

    Grattis :) jag plussade i Lördags, tror jag är i v.6 men vet inte alls, ska ringa barnmorskan imorgon och se vad hon säger! :)

  • Loretta

    Grattis till dig oxå då :) . Ringde du barnmorskan ? :) Vi har varit på första samtalet, sk inskrivnibgssamtalet. Och nu på onsdag ska jag göra vaginal undersökning !! :) Ska bli sååå spännande !!!!!!!! :) Hoppas på goda nyheter . :)

  • StinaK

    Det gjorde jag! fick en tid nästa Tisdag för samtal och kanske blodprov och sådär! hon tror jag är i v.8-9 men jag tror som sagt mer på v.5-6 men vi får väl se^^ hur tyckte du första samtalet var?  vad spännande på onsdag :D du får berätta hur det går sen!!! Glad

  • Loretta

    Första samtalet va mycket information och frågor. Hon ställer frågor till dig angående din hälsa , om det finns sjukdomar i övrigt i din familj . Du få svara på frågor om alkohol på ett papper. Sen tar hon ett blodprov i armen för att kolla fin sköldskötel, testa mot HIV, röda hund och nått annat som jag inte kommer ihåg nu. Svar får du veckan efter. Hon ringer upp dig om nått svar visar nått. Annars om allt är okey hör hon inte av sig. Du få möjlighet att ställa frågor. Vi hade förberett frågor på ett papper. Så tar hon din vikt. Och du får en bok som heter Vänta barn. :) :) Tar ca 50 minuter som allt . Gud, imorn kl 10.00 gäller det :) :) :) . Pirrigt ! :)

  • StinaK

    ok, det låter som ett behövligt samtal för mig, man har ju lite frågor Glad just det, det är ju onsdag imorgon! ska hålla tummarna för att det blir fantastiskt! Är det första barnet för er också?

  • Loretta

     Jo , jag är i vecka 6. Tidigt ännu för att kunna se de tydligt . Men vi fick se det lilla, lilla hjärtat slå. En liten punkt som tickade inne i hinnan. :) FANTASTISKT !!!! :) För att kunna se bättre så ska man vänta 2-3 veckor . Så den 20:e ska jag dit igen . :) :) Är ju då i v 9 ! :) Annars så såg graviditeten normal ut så här tidigt . :) :) :) Och jag bär 1 foster bara :) :) . He , he :) . Tack och lov !! :) :) Spännande för dig på tisdag då :) .

  • StinaK

    ååå jag vill också!! låter helt underbart :D haha ja vi har också lekt med tanken på tvillingar, tror ett räcker här med :P fast vi får väl se^^ fick hem lite papper att fylla i idag och ha med oss samt lite info om hur de går tillväga här och sådär, allt blir så verkligt nu :) hoppas vi kan få tid för något liknande på tisdag så man får veta lite mer precist också!
    Jag räknade sen senaste mensen idag och då är det ca 9 veckor men det känns som att det borde funnits mer symptom då? eller kan det variera tror du? än så länge, har jag bara haft ömma bröst, liiiiite illamående och "mensvärk"... magen känns hård om man trycker på den med såklart :) hur har du känt av pyret? :)

Svar på tråden Nyligen fått pluss ?? Första barnet.