• Anonym

Ratsit?

Om en person bodde på Grangatan 2 förra året men flyttade därifrån och det stod fortfarande Grangatan 2 på Ratsit men nu så är det blankt, vad har hänt då?
    Alltså det som står är bara Förnamn Efternamn Personnummer och civilstatus, sen står det bara kommun utan någon adress.

Jag undrar om någon kan det här, alltså vill helst inte ha spekulationer. Kan personen

-ha begärt skyddad adress?
    -ha flyttat utomlands?

• Svar på tråden Ratsit?
  • Anonym
    pannanikakan skrev 2013-02-21 10:53:42 följande:
    Kolla upplysning.se också

Okänd adress
  • Anonym (#2)
    Anonym skrev 2013-02-21 10:50:29 följande:
    Har man flyttat inom Sverige är man absolut med :/
    Nu skrev jag ju att vi flyttat utomlands i mitt första inlägg. Så när 2 personer flyttat och ingen av oss finns med så kan vi nog utesluta utlandsflytt. 
  • Anonym

Det här är inte klokt. Tjejen har stuckit säkert. Hon var gravid, min bror är säker på att han är pappan. Han vet inte om det blev missfall eller hon bara flytt landet.

• Anonym

Kan hon ha fått skyddad identitet för att gömma sig undan honom? Alltså hon är helt crazy, kan ljuga om vad som helst.

• Anonym (#2)

Jag kollade en svensk kollega som också bor här och han har varit utflyttad mindre än ett år. Han finns inte heller med. Hans tjej har ett mycket ovanligt namn och där fanns hennes familj, men inte hon. 

Så nej jag tror definitivt inte på utlandsflytt då 0 av 4 som jag vet flyttat finns med. 

• Anonym
    Anonym (#2) skrev 2013-02-21 10:58:58 följande:
    Jag kollade en svensk kollega som också bor här och han har varit utflyttad mindre än ett år. Han finns inte heller med. Hans tjej har ett mycket ovanligt namn och där fanns hennes familj, men inte hon. 

Så nej jag tror definitivt inte på utlandsflytt då 0 av 4 som jag vet flyttat finns med. 

Men om man flyttar utan att anmäla det då?
  • Anonym (#2)
    Anonym skrev 2013-02-21 11:04:11 följande:

Fast då har man ju inte flyttat, då är man på semesterFlört

Och varför skulle adressen då försvinna om man inte anmält någon flytt?
  • Notperfect
    Anonym skrev 2013-02-21 11:04:11 följande:

Testa och ring skatteverket?
  • Anonym

Det jag vet är:
    - någon annan har flyttat in i lägenheten
    - hon vart gravid för 3 år sen och min bror ringde skatteverket och kolla om det finns något barn registrerat men det fanns det inte. Och så i år försvann adressen.     

• Anonym
    Anonym (#2) skrev 2013-02-21 11:05:45 följande:
    Fast då har man ju inte flyttat, då är man på semesterFlört

Och varför skulle adressen då försvinna om man inte anmält någon flytt?
    Kan man verkligen räknas som på semester så länge? I flera år? Barnet är 2,5 år nu om det ens finns ett barn. Födde hon i Sverige så hade det varit registrerat.
Svar på tråden Ratsit?