• Anonym

Ratsit?

Om en person bodde på Grangatan 2 förra året men flyttade därifrån och det stod fortfarande Grangatan 2 på Ratsit men nu så är det blankt, vad har hänt då?
    Alltså det som står är bara Förnamn Efternamn Personnummer och civilstatus, sen står det bara kommun utan någon adress.

Jag undrar om någon kan det här, alltså vill helst inte ha spekulationer. Kan personen

-ha begärt skyddad adress?
    -ha flyttat utomlands?

• Svar på tråden Ratsit?
  • Notperfect
    Anonym skrev 2013-02-21 11:11:46 följande:

Det jag vet är:
    - någon annan har flyttat in i lägenheten
    - hon vart gravid för 3 år sen och min bror ringde skatteverket och kolla om det finns något barn registrerat men det fanns det inte. Och så i år försvann adressen.     

Men då din bror ringde Skatteverket måste hon ju ha bott i Sverige? Och då fanns inget barn registrerat?
  • Anonym
    Notperfect skrev 2013-02-21 11:16:05 följande:
    Men då din bror ringde Skatteverket måste hon ju ha bott i Sverige? Och då fanns inget barn registrerat?

Ja då stod det Grangatan fortfarande. Det är nu det har försvunnit. Förra året när vi kolla senast stod det fortfarande kvar. Det jag trodde är att hon kan ha befunnit sig utomlands.
  • Anonym

Vad jag tror är att hon har flytt landet eftersom hon vill att han inte ska ha någon kontakt med barnet. Sen har hon struntat i att meddela att hon flyttat. Kanske det är så att lägenhetskontraktet sagts upp och då blir det "okänd adress"?

• Anonym
    Notperfect skrev 2013-02-21 11:24:13 följande:
    Men du säger ju att det inte fanns något barn när han ringde skatteverket :/
    Ja det fanns inget barn registrerat i Sverige. Hon var registrerad på Grangatan men det var andra personer i lägenheten. Som att hon hyrt ut den i andra hand eller nåt. Kan det inte vara så att hon fött barnet utomlands och struntat i att registrera varken flytt eller barn här i Sverige? Alltså det är ju uteslutet att hon har fött barn i Sverige och gömt undan det.
  • Notperfect
    Anonym skrev 2013-02-21 11:28:32 följande:
    Ja det fanns inget barn registrerat i Sverige. Hon var registrerad på Grangatan men det var andra personer i lägenheten. Som att hon hyrt ut den i andra hand eller nåt. Kan det inte vara så att hon fött barnet utomlands och struntat i att registrera varken flytt eller barn här i Sverige? Alltså det är ju uteslutet att hon har fött barn i Sverige och gömt undan det.
    Då förstår jag!

Visst kan det vara så. Vet inte hur det funkar med andra länder men vet ni vilket land hon kan ha flytt till i så fall? Kanske går det att ta hjälp av dess myndigheter?
  • Anonym
    Notperfect skrev 2013-02-21 11:30:54 följande:
    Då förstår jag!

Visst kan det vara så. Vet inte hur det funkar med andra länder men vet ni vilket land hon kan ha flytt till i så fall? Kanske går det att ta hjälp av dess myndigheter?

Det kan vara vilket land som helst. Men mest troligt är det till landet där hennes släktingar befinner sig. Det är ett EU-land. Har sökt på ett personsök där men den hittar inget.
  • Temugg

Jag letade efter en person genom jobbet för några år sen. Då kunde skatteverket upplysa om att personen flyttat/utvandrat till Danmark.

• Anonym
    Temugg skrev 2013-02-21 11:41:42 följande:
    Jag letade efter en person genom jobbet för några år sen. Då kunde skatteverket upplysa om att personen flyttat/utvandrat till Danmark.

Då har personen säkert registrerat sig själv som utflyttad. Det tror jag inte man gör om man gömmer sig för någon och inte vill att den ska leta upp en.
  • Anonym (#2)
    Temugg skrev 2013-02-21 11:41:42 följande:
    Men det är ju bara om man anmäler sin flytt. 

Men om hon fortfarande är folkbokförd i Sverige borde ju skatteverket  kunna svara på. Sedan är det ju inte alls säkert att hon av den anledningen befinner sig i Sverige. 
  • liv

Det här låter helskumt... Varför skulle hon fly landet om hon bara ljög och hittade på strunt? Du tror inte att det kan vara så att det har hänt saker som du itne vet om? Man flyttar väl inte utomlands och river upp sitt liv utan en riktigt bra anledning?

• Anonym
    liv skrev 2013-02-21 13:49:12 följande:
    Det här låter helskumt... Varför skulle hon fly landet om hon bara ljög och hittade på strunt? Du tror inte att det kan vara så att det har hänt saker som du itne vet om? Man flyttar väl inte utomlands och river upp sitt liv utan en riktigt bra anledning?
    För att hon vill ta hand om barnet själv och inte ha pappan inblandad. Hon var ond på honom för att han hade lämnat henne. Det var innan graviditeten.
  • Anonym

Låter som mycket troligt att hon flyttat bara. Dock är det nog inte så stort hopp att det går att luska vidare på henne, andra länder har inte alls så slapp och öppen information som vi har här.

Svar på tråden Ratsit?