• LyckligaLee

Ni som varit i Egypten över jul...

Har just bokat in hela familjen på dyr resa i Hurghada för att slippa julen och äntligen få ge barnen en riktig badsemester. Läser i efterhand att det är kallt i Egypten i december??? Vill väldigt gärna höra från er som rest dit under dec och hur ni haft det. Vi skall bo på Sunwing Waterworld Makadi Beach... Någon som varit där? Känns nervöst att punga ut med så mycket pengar och riskera att sitta och frysaRynkar på näsan...

• Svar på tråden Ni som varit i Egypten över jul...
  • EmmaHenke

Vi va där 7-14 feb och det va 20-25 grader på dagarna. Personal på plats sa att december va mycket kallare.

• LyckligaLee
    Run to the hills skrev 2013-02-21 15:48:45 följande:
    Ingen aning, men hur kunde du inte kolla det här innan?
    Men hallå? Ditt inlägg platsar inte här. Otrevlig får du vara någon annanstans. Onödigt av dej.
  • LyckligaLee
    EmmaHenke skrev 2013-02-21 15:49:18 följande:
    Vi va där 7-14 feb och det va 20-25 grader på dagarna. Personal på plats sa att december va mycket kallare.
    Ok.. var ni på detta hotellet oxå? Uppvärmada pooler?
  • EmmaHenke

Ja vi var på det hotellet. Barnpoolen va den enda som var "uppvärmd" och den va inte jätte varm. Barnen badade en stund åt gången för att inte bli för kalla. Dom andra poolerna va iskalla.

• Run to the hills

Du tolkar in lite väl mycket i en helt neutral fråga. Jag är inte otrevlig, jag undrar uppriktigt hur det här gick till. Utgick du från någon egen bild av att det alltid är varmt där? Var det någon som sa att det skulle vara varmt?

• LyckligaLee
    EmmaHenke skrev 2013-02-21 15:53:37 följande:
    Ja vi var på det hotellet. Barnpoolen va den enda som var "uppvärmd" och den va inte jätte varm. Barnen badade en stund åt gången för att inte bli för kalla. Dom andra poolerna va iskalla.
    Ok, då måste det ha ändrats för enligt Ving så är all pooler värmda utom en. Svar jag fick nu iallafall.
  • Voluptuous Shalimar
    LyckligaLee skrev 2013-02-21 16:03:15 följande:
    Ok, då måste det ha ändrats för enligt Ving så är all pooler värmda utom en. Svar jag fick nu iallafall.
    Vi var i Tunisien (inte så långt från Egypten) i mitten av oktomer och det var inte alls så värst varmt. Ingen badsemester alltså.
  • En ganska vanlig mamma

Har bekanta som var där i början av januari förra året och de hade det varmt och skönt. Men några riktiga garantier har du inte i dec om du inte åker riktigt långt bort...

Svar på tråden Ni som varit i Egypten över jul...