• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • EwMa

Jag var med nojjig innan vi gjorde ultraljudet. Men nu är jag hur nöjd som helst med att vara gravid. Det rör sig nästan hela tiden. Mest när man tar det lugnt, innan man ska sova mest men även nu på morgonen sprattlar det till. Bara lite jobbigt med jobbet. Man orlar mindrenoch mindre. Plus den jobbiga molvärken. Men allt är värt det i slutändan. Idag går vi in i v22..och imorgon blir det mässan! Torslandabo här.

• EwMa

Härligt WeeBee.

Så skönt med helg nu.  

• EwMa

Laddad till tusen för Barn&Baby mässan. Hoppas kunna hitta lite kul och bra inspiration

• EwMa

Den e denna helgen...slutar imorgon.

Den var sådär men ändå rätt givande...men efter varit på mässan har vi bestämt oss för vagn i alla fall och den ska beställas imorgon...

Aldrig sett så många gravidmagar på ett och samma ställe..haha   

• EwMa

Är det någon här som har ansökt om gravidpenning?

Jag blir inte klok på den blanketten....ska arbetsgivaren(Volvo) bifoga nåt utlåtande om att omplacering inte kan göras? jag kan bara få lättare arbetsuppgifter genom att kontrollera bilarna, men det är fortfarande en massa klättrande och böja sig över ramen.

Känns som d aldrig kommer bli iväg skickat typ   

• EwMa
    Magnolia78 skrev 2013-02-24 11:18:56 följande:

Arbetsgivaren fyller i blanketten om omplacering där det står att du förmodligen inte kan omplaceras till andra arb.uppgifter. Det e väldigt skönt att kunna gå tidigare på grav.penningen när man e stor o tung o inte orkar på samma sätt. Bifoga ett brev där du beskriver hur din arbetsdag ser ut med.

Min gamla arbetskamrat som jag typ fick se hur hon hade skrivit var bland dom första som blev gravid på våran avd. Ergonomen på jobbet var där och då fick hon ett brev av henne som hon skrivit hur en dag kan se ut. Det borde väl gå och använda en del av det som hon har skrivit i mitt egna brev om hur en dag kan se ut.
  • EwMa

Vad jag har hört på förlossningsavd så får man stanna kvar längre på Mölndal än på Östra. Men på Östra finns ju barnsjukhuset och fler speciallister känns det som. Svårt val det där.

Nu e d v 23 som gäller för mig. Härligt. Bara lite orolig för havandeskapspenningen ännu, chefen e lite seg. Men ska jaga han i slutet av nästa vecka. Vill ju ha det färdigt 

• EwMa

ja, man får väl ta ställning till allt när man närmar sig mer...

håller på och kollar mammakläder, det är verkligen svårt tycker jag. speciellt nu när man är på vårkanten och även lite till sommaren sen... 

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013