• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Danii är du på väg?

• EwMa

Vi är på insidan om du e på väg

Dannii B skrev 2013-05-07 11:15:28 följande:
    jätte sen men på g

Dannii B skrev 2013-05-07 11:15:28 följande:
    jätte sen men på g

Bättre sent än aldig ;) Kul och få ansikten på er och mycket god lunch.
  • EwMa
    Dannii B skrev 2013-05-07 18:01:36 följande:
    Tack för lunchen bruttor.. det var ett trevlig bryt i vardagen.

Håller jag helt med om. Får hoppas vi kan få till en till
  • EwMa
    WeeBee skrev 2013-05-08 22:33:24 följande:
    Å va kul att ni fick till det! Hur många blev ni tillslut? Nästa gång hoppas jag att jag kan hänga på! Var för övrigt på föräldrakurs idag å fick prata lite med ett helt gäng andra tjejer som ska ha barn ungefär samtidigt som mig...det var kul! Hoppas bara att min aviga sambo hänger med nästa gång oxå...vill ju göra det tillsammans!

Vi var 3st. Trevligt. Ska med börja på föräldrakurs nu nästa vecka. Dka bli kul och se hur många vi blir och om man känner någon som ska vara med där. Och ja säg till din sambo. Kan ju vara nyttigt för honom med. Är det fler än jag som kan få domningar? Främst vid sovdags och morgonen.. Bara ena sidan med
  • EwMa

Lite tyst här....

Hur mår alla? Hoppas alla njuter av solen när den kommer fram. det gör jag i alla fall 

• EwMa

Någon mer som börjat fundera på smärtlindringen inför förlossningen?

• EwMa

Härligt och få ett brejk så i vardagen och åka iväg. 
    Vill jag med göra men vet inte vad man ska hitta på. Har bröllopsdag den 31:a så får se vad man kan hitta på.

Fått en underbar hosta nu med. Tycker synd om bebis även om den är skyddad av fostervatten så känns det som att det måste skumpa en massa där inne hehe.

Blir nog samma smärtlindring här, lustgas, bad, massage och epidural. Det andra man läst om låter lite läskigt, i alla fall kvaddlarna.

Läskigt med sammandragningarna. Här är det bara att det spänner över magen, typ som att huden töjs. Annars ingenting ännu. Bara skönt och vara hemma. Längtar i alla fall massa. Men några veckor till.          

• EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-13 19:57:40 följande:
    Ja, verkligen! Jag blir så himla rastlös av att bara gå hemma, vet inte vad jag ska hitta på. 

Hur länge har ni varit gifta?

Vad gäller hostan så är det nog mest synd om dig, bebisen tycker säkert att det är skönt att skumpas omkring. Flört

Ja, kvaddlarna vill jag bestämt inte ha. Jag var lika säker på det sist. Jag avskyr getingar och getingstick så jag tycker inte att det känns särskilt lockande med dem då de tydligen ska kännas som just getingstick.

Sammandragningar har jag haft länge, de började innan vecka 20. Det var likadant sist. Men nu börjar de bli kraftigare och det har jag inte varit med om. Antar att det är förvärkar när det gör ont. Nu har min mage i alla fall lugnat ned sig och det är väldigt skönt, blev lite orolig där.  

Varit gifta i 5 år.

Jo, den gillar säkert vaggningen, men d e så irreterande..vill den går över men då blir d näsan istället innan den ger sig av.

Idag ska jag försöka mig på att möblera om här hemma lite, och även baka.    
  • EwMa
    WeeBee skrev 2013-05-14 09:21:54 följande:
    Angående smärtlindring så hoppas jag slippa alla typer utan eventuellt lustgas.

Jag är lite skeptisk mot epiduralen å vill undvika den i möjligaste mån.

Men jag är inte rabiat å tänker att jag får se hur det går...behöver jag mer smärtlindring så behöver jag...men helst inte.
    Varför skeptisk?
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013