Inlägg från: LillaLoppanT |Visa alla inlägg
  • LillaLoppanT

Gravid i Göteborg 2013

Dannii B skrev 2013-10-24 09:51:27 följande:
    Jag var inte med på senaste träffen men jag hänger gärna på den här gången. Mölnlycke var det va?? Nära och bra..

Ännu närmare nu Blir i Balltorp hos September2009, eftersom hon inte har nån bil imorgon.
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-10-24 10:39:32 följande:
    För min del passar både i morgon och på tisdag. Dock behöver jag veta idag vilken dag det blir, ifall jag behöver ha Vilgot hemma från förskolan i morgon.

Hoppas du ser sett i tid. Vi kör alltså träff imorgon
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • LillaLoppanT
    Dannii B skrev 2013-10-24 09:51:27 följande:
    Jag var inte med på senaste träffen men jag hänger gärna på den här gången. Mölnlycke var det va?? Nära och bra..

Ännu närmare nu då September2009 bor i Balltorp.
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-10-24 10:39:32 följande:
    För min del passar både i morgon och på tisdag. Dock behöver jag veta idag vilken dag det blir, ifall jag behöver ha Vilgot hemma från förskolan i morgon.

Hoppad du ser detta i tid. Träffen blir alltså imorgon
  • LillaLoppanT

Fuck, skit. Går ju inte att citera från mobilen. Tänkte bara upprepa vad September2009 redan sagt egentligen. Träff imorgon i Balltorp. YAY!

• LillaLoppanT
    FridaE skrev 2013-10-24 22:58:31 följande:
    Har alla här inne redan fått sina små? Jag väntar fortfarande (BF på lördag). Men skulle gärna vara med på träff! Det är såååå långtråkigt att gå hemma och vänta på att liten ska komma ut...

Välkommen hit! Det är en del som fortfarande är gravida. Men dom flesta av oss har redan fått. Du är såklart välkommen! Vill du hänga med på träffen imorgon?
  • LillaLoppanT
    FridaE skrev 2013-10-24 22:58:31 följande:
    Har alla här inne redan fått sina små? Jag väntar fortfarande (BF på lördag). Men skulle gärna vara med på träff! Det är såååå långtråkigt att gå hemma och vänta på att liten ska komma ut...

Spännande förresten, med BF så snart. Är det ditt första barn?
  • LillaLoppanT
    FridaE skrev 2013-10-24 23:30:52 följande:
    LillaLoppan;
    Jag har hängt med ett tag, men mest läst inlägg och försökt lära mig av er andra, som kommit lite längre. :)
    Ja, det är mitt första barn. Mycket spännande!!! :)
    Jag skulle kunna hänga på imorgon. Var det 10.30, hemma hos någon i Mölndal? Kan någon isf skicka adressen? Hur brukar ni göra? Tar ni med eget fika/mat?
    jag inboxar dig.... 
  • LillaLoppanT

Om nån är sugen på träff denna veckan, så är jag ledig varje dag :)

• LillaLoppanT

Jag vill också börja träna. Men då sambon är borta mycket, så vet jag inte riktigt hur jag ska få ihop det, med två barn. Jag funderar på om det finns nån bra hemma-tränings-video eller så. Nån som känner till nån? Ska vi ta en träff hos mig nästa vecka?

• LillaLoppanT

Jag vet att man skall dels in texter i olika stycken. Det vet dock inte iPhone

• LillaLoppanT

Nu har jag skaffat mig andra planer... Var ju inte nån jätterespons direkt...

• LillaLoppanT

Vilgot Och Lillpyret:
    DU ska absolut inte känna dig misslyckad! Det är ju inget som du kan påverka. Isåfall är det väl dem som sytt som ska känna sig misslyckad.
    Försök att inte klandra dig själv! Jag vet precis hur det känns att vara trasig efter en förlossning, då jag hade mycket problem efter första. Men för mig blev det bra av sig själv, till slut.
    Kram! 

• LillaLoppanT

Åhå!

Har hon fått ett namn nu också <3

Grattis, en än gång!

• LillaLoppanT
    Stina Berglund skrev 2014-04-03 13:17:30 följande:
    Hej!
    Jag är journalist på tidningen Dagens ETC och skriver här för att jag håller på med ett reportage om kvinnor i Göteborg som vill föda med kejsarsnitt. Jag har också läst flera trådar här på sajten där det antyds att det är svårare att få snitt i Göteborg är på andra håll i landet. Socialstyrelsens statistik visar samtidigt att det nästan är dubbelt så vanligt med planerade snitt i Stockholm än i Göteborg. 

Det här tycker jag är intressant att belysa och vill gärna komma i kontakt med kvinnor i Göteborg som skulle föredra att föda med snitt, men som fått kämpa för att få igenom det. Elle rentav vänt sig till ett annat landsting för att få sin vilja igenom.
    Finns det någon här som har erfarenheter och kan tänka sig att bli intervjuad? Hur går tankarna, och hur har ni/du blivit bemött?
    Om du kan tänka dig att vara med så får du jättegärna ringa på på 0703-83 74 08 eller mejla på stina.berglund@etc.se

Vänliga hälsningar
    Stina Berglund

Hej Stina.

Är du möjligtvis den Stina som gick i Vättleskolan?

• LillaLoppanT
    Stina Berglund skrev 2014-04-07 10:47:07 följande:
    Men hej! Visst är det jag. Tyckte väl att jag kände igen dig :) Har du koll på det här med möjligheten att få snitt i gbg? 

Nej tyvärr. ingen direkt koll.

jag fick däremot något som heter "förlossningskontrakt" i varberg. (där jag valde att föda). Och i mitt kontrakt ingick det att jag, när som helst under förlossningen kunde avbryta och få ett snitt istället. 

Detta kontrakt hade jag för att min första förlossning var ett rent helvete. Och det vette sjutton om jag hade fått igenom något sådant i Göteborg.

• LillaLoppanT

Så om du vill veta mer om det, så kan du ju kontakta mig. Lättast via Facebook

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013