• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

WeeBee skrev 2013-03-01 14:11:54 följande:
    Det är inte säkert att ni får ta ställning själva...det finns en koordinator som säger vart man ska åka beroende på beläggning.

Sen fick man stanna även på Östra tills dess att allt funkar å man känner sig redo...

men man kan väl välja först och om dom säger d e fullt på ett ställe får man ta d som d finns plats på? varberg känns långt...samma med näl
  • EwMa
    WeeBee skrev 2013-03-01 17:38:49 följande:
    Man kan säkert ha önskemål å dom kan inte säga nej om du åker dit direkt heller...men det finns ett tfn-nr till en Koordinator som man ska/kan ringa när det är dags:
    031-343 12 50

hehe där ser man. men d e väl sånt man får lära sig med tiden antar jag.

fyy vilken halsbränna man får  
  • EwMa

Jag är rädd för förlossningen. Jag har så låg smärttröskel. och nålrädd och rädd att nåt ska gå fel med. Men samtidigt är man förväntansfull över allt nytt som ska hända med. 

fyy vilken dag Danii B. Men skönt allt gick bra.   

• EwMa
    Dannii B skrev 2013-03-05 20:45:19 följande:
    Vi verkar bli ett stort gäng tjejer som ska kläcka i sommar. Tur det..ju fler desto roligare. Snart dags för en belly date eller vad säger ni??

Det tycker jag absolut..funkar bäst efter 17 eller helger för min del
  • EwMa
    MoonFlight skrev 2013-03-07 11:38:28 följande:
    Får jag hoppa in i denna tråd? Bor liten bit utanför Gbg dock. Har bf 17 aug och Rul om en vecka dvs den 14e. Dock så blir det i Trollhättan då jag går hos Bm i Lilla Edet.
    Har tre små troll hemma födda 06, 07 och 11.

Klart, välkommen.
    livsängel skrev 2013-03-07 11:54:13 följande:

får ja hoppa in här?

Bor i Surte och väntar mitt första barn, BF den 11 Juni..  
    Är nyinflyttad hit, kommer från värmland och skulle va jättekul att få nya vänner.. :) 

Ja det är bara och hoppa in.

Glöm inte skriva in er i BF tråden med.

Hoppas kunna få till en träff snart      

• EwMa

Så är man i v 24. Tiden går. Vill bara ha vår och sommar nu så är man ännu närmare målsnöret.

Ställde mig på vågen igår...det var ingen rolig upplevelse. Har kämpat med kilorna ett bra tag innan man blev gravid, så det sitter kvar i huvvet att det är för mycket att väga 100. men vad gör man inte för den lille i maggen. Men sen blir det och kämpa igen.  

• EwMa
    NinaJ skrev 2013-03-10 08:54:08 följande:
    Ewma jag kämpade också innan jag blev gravid, så när kilona började springa iväg slutade jag väga mig... Kändes inte bra att fundera på om jag verkligen skulle äta saker trots att jag var hungrig, så nu får hungern styra och så ska jag gå till viktväktarna när jag ammar... Försöker hålla nere sötsakerna, men glass är hopplöst ;) intalar mig att det är bra för kalcium....

ja här blir d med viktisarna under tiden som man ammar. gick ner 20 kg med dom innan graviditeten, det ska gå igen. mycket ramlar ju av en snabbt efter förlossningen.

hehe glass har jag inte fastnat för...är mer bakverk...synd man e hobby konditor med hehe.. 
  • EwMa
    MoonFlight skrev 2013-03-10 16:05:26 följande:
    Jag har (och mår fortfarande) illa vilket
    Gjort att jag inte gått upp något i vikt mot dagen när jag plussade (lucia). Det känns jättebra för gick in i v 18 igår. Men det kommer väl. Har dock inget sug efter någonting än så länge och glad när jag får i mig någon mat alls. Får tom kväljningar i affären vilket är väldigt jobbigt. Tala inte om köket, där är jag glad om jag kan gå in vissa dagar. Ibland räcker det att jag sitter på min plats ca 3-4 M från kylskåpet, maken öppnar det och jag får springa och tillbe porslinsguden i badrummet. Längtar tills det släpper!!!

hade en sån sväng med...är vissa dofter som får mig må illa ännu. men nu e d borta. men bebisen tar ju det som den kan ändå. inte ens kall mat som du kan få i dig?
  • EwMa
    Pyl skrev 2013-03-11 12:12:04 följande:
    Jag har oroat mig lite för att jag inte gått upp i vikt och för att jag tycker att magen inte är så stor. Men efter RUL när allt verkade bra känner jag mig lugn och nu har vågen också börjat krypa uppåt. Har kanske gått upp 2 kg och är i v 20. Det är helt klart olika för alla och nog ingenting man ska hänga upp sig för mycket på. Sen är det klart att man ska försöka äta bra och röra på sig. Det vet man ju, men hur lätt är det... Jag äter godis varje dag och får ingen rutin på träningen. Hur svårt ska det vara att ge sig ut på en liten promenad egentligen?

Ligger det något datumförslag på träff ute som jag har missat? 

nej, vi håller bara på och försöker få ihop en träff..kanske nångång efter påsk?

Jag har gått upp 10 kg än så länge. jag vill itne upp en massa men tänker försöka sluta tänka på det nu. Dom flesta som ser mig tycker inte jag är så stor ändå...så då får man ta till sig med det. Vill bara magen ska bli större...rädd den ska växa för lite...men d märker jag efter fredag då BM ska börja mäta magen och få lyssna på hjärtat för första gången..     
  • EwMa

23:e kan inte jag...då e d kalas i Gråbo för mig.

Känner mig helt mörbultad. Börjar bli jobbigt och böja sig ner. För att inte tala om att klättra upp för lastbilarna och sen hänga över en ram med. Hoppas min chef fixar mina papper nu annars kommer jag nog kolla på sjukskrivning snart

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013