• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

SusannneL skrev 2013-05-14 15:22:52 följande:
    Vilka är vi som är kvar i tråden?
    Vilka veckor är ni i nu?
    Någon som tränar under graviditeten?
    Jag är sugen på gravid vatten gympa.
    Men det kostar en del tror jag.. :/
    Var hos sjukgymnast som sa att det var jätte bra om jag började med det nu.

Själv är jag i v 27 + 5.
    Har inte direkt tränat,promenerat lite

Jag e kvar

Går in i v 34 på fredag.

Har tänkt träna mer än jag gjort men inte blitt av. Jag som var så flitig innan man blev gravid. Har med funderat på vattengympa men nu känns d meninslöst så det blir lite promenader bara. Kör mer sen när bebisen kommit ut.    
  • EwMa

Håller med. Man måste vara social nu när man är hemma känner jag. Innan var d inte så viktigt för då hade man ju jobbkamraterna och prata med. men nu är dom ju på jobbet medans man själv är hemma.

Nån som har nåt bra förkylningstips nu när man är gravid? Jag håller på och få krupp här snart. Halsen börjar ge sig men då går det över till näsan istället och nässpray är ju inte nåt man kan använda när man är gravid har jag hört. Idag är det första familjegrupps träffen, ska bli spännande  

• EwMa
    SusannneL skrev 2013-05-15 10:53:35 följande:
    Känner mig så jäkla trött och omotiverad.
    Någon som har tips?

Tror alla känner sig så. Var en massa jag ville göra nu när man är hemma, men tror ni att jag har tatt tag i d? Nä. Soffan och tv:n är mycket mer lockande än allt annat. Ullared är det som lockar mest nu på lördag, sen har man massa grejer hemma som man kan fixa med, bädda och sånt. Tror d bara handlar om att verkligen göra d man vill och sen vila typ.
    Dannii B skrev 2013-05-15 11:11:17 följande:
    Hej tråden Hej Tanya Välkommen. . Nu börjar det bli drygt.. är avis på er som bara har några veckor kvar. Jag har MÅNADER!!!! Oh well det är mysigt sen när man väl har dem i famnen och det är värt väntan. .
    Ja jag håller med, och jag har inte ens gått igenom en förlossning ännu det har ju du 2 gånger innan med..så förstår din längtan. men tiden går ändå

Föräldragruppen var givande tyckte jag, och bättre blir den.    

• EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-15 11:48:59 följande:

Du kan använda Nezeril nässpray för barn. Du får inte använda den under längre perioder men under en förkylning går det bra. Jag är själv förkyld nu och klarar mig inte utan den!

åh det ska jag allt kolla..tycker mest synd om mannen som får stå ut med mitt snarkande :P
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-15 11:53:50 följande:

Jag använder det som är för barn från 2 år, det är en rosa/ vit behållare.

tack för tipset, det ska jag kolla
  • EwMa

Detta har jag roat mig med idag...får ju förbereda för kommande besök i sommar :P

• EwMa
    WeeBee skrev 2013-05-15 20:49:04 följande:
    Välkomna till er nya! Kul!

Ang. att jag är skeptiskt mot Epiduralen så handlar det om att jag tänker att den går in å stör ett naturligt förlopp...att värkar avtar å att det blir en ökad risk för komplikationer, utdraget förlopp osv. Dessutom behöver dom ofta gå in med värkstimulerande dropp...vilket känns ytterligare onaturligt.

Ang. Träning...jag tränar...så mycket jag hinner! Styrketräning. Sen cyklar jag gärna som transport eller tar promenader. Har alltid tränat mycket å tycker inte att graviditeten hindrat mig nått särskilt hittills. Är i v 31 nu.

Härligt. Ångrar att jag la av med allt som har med träning och göra. Kommer bli en lång uppförsbacke sen när man ska köra igång igen, men promenader med barnvagn e ju träning det med.

Och härligt med bra feedback från BM. Brukar jag med få. Men börjar komma över backen att man bara vill det ska va slut..men bara 6 veckor kvar typ 
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-16 11:13:11 följande:
    Jag frågade förrförra veckan barnmorskan som jag träffar på Aurora-mottagningen på vilket sätt epiduralen kan störa en förlossning (jag sa, som du, att jag hört att förlossningen tar längre tid och att det är högre risk för att man spricker, får ta till sugklocka osv). Hon tyckte att den verkade tvärtom. Då man får smärtlindring så slappnar man lättare av och har därför lättare för att öppna sig. Hon tyckte inte att den stör en förlossning på något sätt. Kan vara bra att höra olika sidor av det.

hmm bra att dom säger olika...men många som jag känner som tatt epiduralen. så jag känner mig rätt säker efter deras berättelser

hehe ja dom var goda bullarna med. orkar inte beställningar nu med längre fram hehe  
  • EwMa
    LillaLoppanT skrev 2013-05-16 20:10:10 följande:
    Hej hopp. Imorgon jobbar jag min sista dag! Ska bli så himla skönt! Är brevbärare, så jobbet har varit rätt tungt på sistone Idag var jag och hämtade ut apoteksgruppens babybox. den rekommenderar jag varmt. Boxen från barnens hus däremot, var ju rena skräpet! 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Tack för påminnelsen. Glömt av att jag ska hämta ut den
  • EwMa

Kronans får man hålla utkik på..gratis e gott hehe...och håller med barnenshus/babyproffsens är kass...

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013