• WeeBee

Gravid i Göteborg 2013

Det är inte säkert att ni får ta ställning själva...det finns en koordinator som säger vart man ska åka beroende på beläggning.

Sen fick man stanna även på Östra tills dess att allt funkar å man känner sig redo...

• WeeBee

Man kan säkert ha önskemål å dom kan inte säga nej om du åker dit direkt heller...men det finns ett tfn-nr till en Koordinator som man ska/kan ringa när det är dags:
    031-343 12 50

• WeeBee

Jag har ju inte varit med om någon förlossning ännu...men har alltid sett fram emot det! Så nej...ingen rädsla här...mest bara förväntan. Kan hända att jag är naivt ovetande...men det är i alla fall inget jag är rädd för.

Tror att jag sett i princip varenda avsnitt av förlossningskliniken, En unge i minuten å massor av andra förlossningsvideos man kan hitta på nätet...lite av ett stort intresse redan från tidig ålder.

När jag var barn kollade jag mest efter djurgraviditeter å förlossningar...konstigt egentligen att jag inte utbildade mig till ssk/barnmorska!

• WeeBee

Ang träff så är det samma för mig som för EwMa...efter 17 eller helger.

• WeeBee

Jag trodde inte att jag skulle störa mig på vikten när jag blev gravid...men det gör jag...eller rättare sagt jag stör mig på min dåliga form. Vanligtvis brukar jag kunna sätta igång med hårdträning å diet för att fixa formen när den inte längre känns bra...men nu kan jag ju inte...vågar inte hålla igen iom att jag prioriterar mitt barn...men tyvärr längtar jag redan tills jag får min kropp tebax efter graviditet å amning. Så himla tråkigt! Jag ville ju känna mig vacker som gravid...men det gör jag inte eftersom jag blev för tjock redan innan jag blev gravid...för att kunna bli gravid...borde vara van eftersom jag alltid gått upp å ner i vikt mycket...men skillnaden nu är just att jag inte kan/bör göra nått åt det.

Nu har jag dessutom börjat få väldigt ont ner mot rumpan efter träningen oxå...så måste nog ta det lite lugnare med de tunga vikterna.

Är i v 21+1 har gått upp 5.3 kg...kan tillägga att jag gick upp ca 14 kg innan jag blev gravid oxå...

• WeeBee

Jag har som sagt gått upp ca 5.3 kg...men dom kilona har kommit de sista 7 veckorna.
    I slutet på förra veckan bestämde jag mig för att sluta äta sötsaker helt å hållet. Jag äter annars ganska bra å nyttigt...så jag tror att sötsakerna är en stor bov i mitt drama.

Jag vet precis hur jag ska göra för att gå ner i vikt å komma i ruggigt bra form...men det är tufft å jag har aldrig tidigare haft barn när jag dietat...så nu är jag lite orolig för att jag inte ska hitta tillbaka ordentligt...eftersom jag varit mycket "allt eller inget"
    Men men...skit sak samma egentligen...det löser sig. Bara onödigt att oroa sig. Det är ju bara fåfänga i mitt fall...jag är ju väldigt långt ifrån ohälsosam.

Dom där barnvagnspromenaderna hänger jag gärna med på sen!
    Tänkte även köpa mig en sån där löp-/cykel-vagn så att jag kan ta mig fram å motionera lättare även med BEBIS

• WeeBee

Jag kan inte heller den 23...ska på tävling å coacha just den lördagen...likaså helgen den 6-7 april. Å helgen därpå 13-14 april är jag i Stockholm. Är lite hektiskt under helgerna ett tag framöver.
    Påskhelgen är jag dock helt ledig...men då kanske alla andra är upptagna.

• WeeBee

Solskenstjejen - Välkommen!
    Jag känner igen ditt mående precis! Skulle kunna säga exakt samma. Men illamåendet på kvällarna som kommit tillbaka senare har varit sporadiskt...kommit ett par kvällar i rad å sedan haft uppehåll flera dagar för att komma tillbaka igen...Å nu är jag i vecka 22. MEN...hur som helst så är detta illamående en bris i jämförelse med hur jag mådde fram till vecka 14.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013