• WeeBee

Gravid i Göteborg 2013

Hade ni nån träff förresten?

Det har varit så dött i tråden å jag har inte Facebook så jag hänger inte med.

• WeeBee

5e maj kan nog funka för mig oxå! Fika i stan eller var det nån som ville ha det på hemmaplan?

• WeeBee

Jag skickade in papper på min inkomst å arbete för säkert 7 veckor sedan...har inte ens tänkt på att man ska få nått besked tillbaka...men det är klart att man bör få.
    Hur lång tid ska det ta? Å sen för pappan...som inte är erkänd som far förrän efter att bebis är född...hoppas att det går fortare med handläggningen av hans ärende sen!

Angående ev träff så är jag flexibel! kan ses vart som...om ni fortfarande vill ses! Jag känner mig varesig stressad eller fysiskt nedsatt utan mår väldigt bra å ser fram emot resten av graviditeten å även förlossningen...vilket är skönt å nått jag är tacksam för! Tänker fortsätta att vara naivt o-oroad å må bra så länge jag kan!
    Hoppas att ni som fått besvär mår bättre snart eller i alla fall kan känna att det känns okej!

Har en vän som var beräknad till i söndags...träffade henne igår å hon mår väl sådär...hoppas att hennes bebbe hittar ut snart! Är skönt att ha en nära vän som får barn så nära i tiden...blir nog mycke barnsnack å barnvagnspromenader i sommar

• WeeBee

Är i v 28 nu. Tycker att lilltösa röjer runt rätt bra nu ja...inte hela tiden men ofta. Ibland så att det bli obehagligt...men oftast bara lite distraherande å lustigt.

Jag tycker inte att det blivit tungt alls...magen är i vägen lite då å då...typ när jag böjer mig framåt, i vissa övningar på gymmet å när jag försöker ha på mig vissa kläder...men på det stora hela så märker jag knappt av den ännu.

Tror dock att jag börjat ändra min hållning pga ändrad tyngdpunkt...detta iom att jag fått lite ont i bröstryggen. Å att jag blir trött i korsryggen ibland.

• WeeBee

Jag e oxå här...men jag kommer behöva jobba 2 månader till innan jag kan ta lite semester innan förlossningen...så dagtidsfikor kommer inte funka för min del än på länge!

• WeeBee

Å va kul att ni fick till det! Hur många blev ni tillslut?
    Nästa gång hoppas jag att jag kan hänga på!

Var för övrigt på föräldrakurs idag å fick prata lite med ett helt gäng andra tjejer som ska ha barn ungefär samtidigt som mig...det var kul!
    Hoppas bara att min aviga sambo hänger med nästa gång oxå...vill ju göra det tillsammans!

• WeeBee

Jag har inte känt nått speciellt som skulle indikera att förlossning närmar sig...men jag har ju 2 månader kvar så det är kanske inte så konstigt. Har haft lite ont i magen vid ett par tillfällen å märker att det är svårt/obehagligt att böja sig när jag är mätt eller kissenödig.
    Igår käkade jag en stund innan jag skulle cykla hem...å den maten fick jag kämpa för att hålla nere i magen under cykelturen...kändes som att den åkte hiss upp å ner hela vägen hem.
    Det är tydligen nån som trycker undan det mesta i mitt mellangärde...ffa matsäck å kisseblåsa.

• WeeBee

Angående smärtlindring så hoppas jag slippa alla typer utan eventuellt lustgas.

Jag är lite skeptisk mot epiduralen å vill undvika den i möjligaste mån.

Men jag är inte rabiat å tänker att jag får se hur det går...behöver jag mer smärtlindring så behöver jag...men helst inte.

• WeeBee

Välkomna till er nya! Kul!

Ang. att jag är skeptiskt mot Epiduralen så handlar det om att jag tänker att den går in å stör ett naturligt förlopp...att värkar avtar å att det blir en ökad risk för komplikationer, utdraget förlopp osv. Dessutom behöver dom ofta gå in med värkstimulerande dropp...vilket känns ytterligare onaturligt.

Ang. Träning...jag tränar...så mycket jag hinner! Styrketräning. Sen cyklar jag gärna som transport eller tar promenader. Har alltid tränat mycket å tycker inte att graviditeten hindrat mig nått särskilt hittills. Är i v 31 nu.

• WeeBee

Jag är inte trött heller...jag mår fortfarande oförskämt bra å känner mig nästan bättre å piggare än när jag är ogravid.

Kul idag oxå att vara hos BM å bara få god feedback på allting! Alla värden är bra...magen växer perfekt å vikten håller fin kurva oxå.
    Vikten har ju tyvärr känts lite jobbig, viss rädsla för att gå upp för mycket...men nu känns det ganska okej...har gått upp en del, men inte överdrivet. Å bebis växer å frodas bra!

Bara 2 månader kvar nu! 9 veckor

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013