Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Gravid i Göteborg 2013

Jag funderade på ny sjal eller sele...

LillaLoppanT skrev 2013-06-29 11:52:03 följande:
    Igår ringde dom från babyproffsen. Vagnen har kommit! Först så tänkte jag att det är alldeles för tidigt att hämta den redan, men jag kan inte hålla mig :)

Så imorgon blir det vagnhämtning! 

Jag känner mig som ett barn på julafton :) (Ja, jag är en barnvagnsnörd utan dess like :))

Prick tre veckor till BF idag. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kommer ha kvar den gammla teutoniamistral s som isak åkte i.

Sugen på en sele manduca tex. Eller annan ergo. Gillar inte bb carken flr mig att bära i eller för bebis att åka i. Har tre sjalar +en mt..

LillaLoppanT skrev 2013-06-29 16:02:46 följande:
    Och nu när jag ändå avslöjat mitt stora nördiga barnvagnsintresse, så är jag ju såklart nyfiken på vad för vagn ni andra skaffat :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Loppan jac testar gärna din beco. Hur många vagnar har du nu?

• MissKaos

Ja den har varit bra. Måste laga bromsen bara. Och göra rent fårskinnet. Vi har två sulky ena är sönder men funkar så den har fått åka med på flygresor..

TeddyGirl82 skrev 2013-06-29 18:13:46 följande:
    Eran med.

Tror inte vi kommer vilja byta förrän sen när d e sulky, men man vet aldrig  

• MissKaos

Ingen som rhar skaffat bärsjal?

• MissKaos

Man ska ju ttivas med det nan har. Ergonomisk sele blir nog ett mellanläge som jag kan tänka mig att testa.

Dannii B skrev 2013-06-29 18:45:50 följande:
    Jag har en hederlig gammal Babytravel 08:a.. Är rätt klar med barn efter den här så det känns onödigt att skaffa en ny vagn. Blir sista versen för vagnen. Tycker oxå att Baby björn bärsele är HEEELT oergonomisk. Gör ont och man belastar ryggen helt feeel trots att man följt " manualen". MEN... så har jag lite svårt för sjalarna... lite för mycket trädkramar stuk. Men det är bara min åsikt.

Dannii B skrev 2013-06-29 18:45:50 följande:
    Jag har en hederlig gammal Babytravel 08:a.. Är rätt klar med barn efter den här så det känns onödigt att skaffa en ny vagn. Blir sista versen för vagnen. Tycker oxå att Baby björn bärsele är HEEELT oergonomisk. Gör ont och man belastar ryggen helt feeel trots att man följt " manualen". MEN... så har jag lite svårt för sjalarna... lite för mycket trädkramar stuk. Men det är bara min åsikt.

• MissKaos

Ja den står i förrådet. Vi använder sulkyn ibland. Ungen älskar att åka sen har vi en bit till vagnen. Tar lååång tid för honom att gå.

LillaLoppanT skrev 2013-06-29 20:51:53 följande:
    Oj satan, har du haft kvar samma vagn i alla år? Inte illa :)

Jag har bytt så många gånger att jag tappat räkningen.

Jsg har bara en gammal Brio Race kvar från Lukas, men den skall säljas... Lukas har dock inte låtit mig sälja den innan bebisens vagn kommer.... trots att han inte åkt vagn på mycket länge :) 

• MissKaos

Jag gillade att bära och bar i sjal senast när hsn var två på resa. Han sov gått åå vägen till hotellet

• MissKaos

På kvällen. Från restaurang. Ammade med då. Känns ju som en evighet sedan.

• MissKaos

Planera ngt! Gör saker, då händerdet. Kom in och ät lunch med mig i stan ii veckan! Jag jobbar ju.

TeddyGirl82 skrev 2013-06-30 07:25:44 följande:
    Nääää nu e livet alldeles för tråkigt. Man vågar inte planera nånting. Nu får nåt hända!!!

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013