Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Gravid i Göteborg 2013

Vaknade m tandvärk inatt. Bokade tid hos akuttandvård. SKITDYRT! Blev sjukare under dagen. Bihåleinflamation. Förmodligen trycker det ner på nerverna så det gör ont i tanden. Well, jourc ikväll dårå. 700kr fattigare. Fan
    Kände mig ju ganska ok igår gick tom och tränade (hm.. var iaf där) på gymmet igår. Kunde bajsa efteråt *lycka*
    Nu gnäller sonen. Och jag är helt kaputo

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tandl gjorde ingen nytta. Bara dyrt! Dr gav rinexin kåvepenin och hostmedicin coccillana. Köp panodil. Sjukskriven. Gör skitont i ansiktet tänderna etc

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Magsjuka eller förlossning på g? När är bf?

Dannii B skrev 2013-07-10 19:53:59 följande:
    Hörrni...ähum..har inte varit med om det dem 2 första graviditeterna men är det normalt att snyta arslet efter varje måltid??? Är inte mycket som stannar kvar känns det som. Får riktiga attacker jag är tacksam om jag ens hinner sätta mig tillrätta innan jag ändrar färg på stolen.. Nån annan??

• MissKaos

Inget järn i frukt dock. Blodpudding kött kyckling etc. Möjligen boostar du upptaget m c-vit.. skönt att slippa! Blusaft+niferex här.

TeddyGirl82 skrev 2013-07-11 11:41:40 följande:
    Jag har inte heller ätit järntabletter, mina värden är så bra dom kan vara. bara ätit som vanligt och extra mycket frukt typ. 

Tog en promenad till barnmorskan, det är bara 20 min men man blir ju andfådd för minsta lilla. Allt såg bra ut. Bokat igångsättning nu till den 18:e. Får se vart man hamnar när dom ringer...håller mina tummar och tår att lilla pyret vill ut innan dess. Nu blir det lunch.

I helgen om bebisen inte kommit ut blir det ut till Öckerö och sola lite och bara vara..bada tror jag inte blir aktuellt :P   

• MissKaos

Jag skiter cement. Om jag skiter alls.

SusannneL skrev 2013-07-11 13:17:34 följande:
    Jag har inte heller behövt järn tabletter. Känns skönt när man hör andra som får det jobbigt med magen..

• MissKaos

Med sonen var jag jätteaktiv. Tveksamt om jag kommer igång igen efter bihåleinflammation. Mår just nu vrätt kasst om än ngt bättre. Vill åka och bada med grabben imorgon. Hur många fina dagar blir det i sommaar liksom?

TeddyGirl82 skrev 2013-07-12 05:24:31 följande:
    Låter hur bra som helst. Jag tappade orken att träna efter jul när jag fick då ont i ryggen att jag inte kunde gå. Men d e bara och ta denlånga vägen tillbaka sen. Spännande att ni är så många som närmar sig bf. Vi kanske ses på bb vem vet hihi

• MissKaos

Jag känner mig som en elefant typ.

LillaLoppanT skrev 2013-07-12 19:16:03 följande:
    Jag har inte tagit några gravidfoton, för jag känner mig inte bekväm i min kropp, och vill inte ha sånna bilder. Däremot så är min sambo fotograf. Så hade jg velat, så hade jag kunnat ta gravidbilder i studio :) Här är ett exempel på en gravidfotografering som min sambo gjort; www.viktorsundberg.se/blogg/2013/05/27/nio-manader-i-en-bild/

• MissKaos

Typ härlanda kärn om der blir ngt. Fått ut var och blodkoagel ur näsan nu. Ingen feber iaf. Trist för sonen...

TeddyGirl82 skrev 2013-07-12 20:23:33 följande:
    Jag ska ut och sola och doppa fötterna imorrn på öckerö tänkte jag.

Så man får lite havsluft och sol på sig

• MissKaos

Var är nog ledordet nu Loppan. Kan ju inte röra mig pga fogloss. Tröstäta däremot...

LillaLoppanT skrev 2013-07-12 21:21:52 följande:
    Äsch, du som är så vältränad ser knappast ut som en elefant!

• MissKaos

Min man kallade mig dunderklumpen i slutet sist. Tydligen var han lätt självmordsbenägen..

TeddyGirl82 skrev 2013-07-13 06:46:07 följande:
    Då måste jag vara en blåval nu då..hehe

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013