Inlägg från: LillaLoppanT |Visa alla inlägg
  • LillaLoppanT

Gravid i Göteborg 2013

Villgott och pyret, vart var du nånstans?
    Kan det vara värt att åka till tex varberg om det fortsätter att vara blött i trosorna? Bara för att få en "second opinion".
    Jag födde sonen min på varberg, och har även varit där på aurora-samtal inför denna förlossning. Dom är helt underbara! 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • LillaLoppanT

Jag har även hört att man skall ta på sig en binda för att avgöra om det är flytningar eller vatten. Vatten sugs upp av bindan, medan flytningar lägger sig som en hinna ovanpå. Man vara värt att testa

• LillaLoppanT

BM-besök dig.... 
    Min bebis ligger tydligen åt fel håll!
    Jag var helt säker på att den låg med huvudet ner...
    Nån här som har erfarenhet av detta? Har ni gjort vändningsförsök osv?

Jag har ett vändningsförsök inbokat på tisdag, men eftersom min förra förlossning var rent fruktansvärd, så ser jag detta lite som en utväg. att strunta i vändningsförsöket och få ett planerat snitt. Jag vet varken ut eller in just nu... 

• LillaLoppanT

Nämen hej Semptember 2009 och Misskaos... Er känner jag ju båda två :)
    Kul att ni hittat hit. Jag är också ganska ny här... så nu har vi invaderat tråden :) 

Dannii B skrev 2013-06-21 16:06:30 följande:
    JaAAA vad kul med en till... VÄLKOMMEN SEPTEMBER 2009 Var i Mölndal bor du.. bor oxå i Mölndal. ..Kikås typ..
    Då bor vi också ganska nära varandra :) Jag bor i Mölnlycke.
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-20 11:50:41 följande:

Min Vilgot satt i säte och vi tackade nej till vändningsförsöket på grund av de risker som finns. Vi tänkte som så att det finns ju en anledning till att han sitter som han gör. Och det gjorde det, sedan visade det sig att han var fixerad. Ett vändningsförsök hade inte gett annat än oro, smärta och en enormt påfrestande upplevelse för Vilgot. Det hade bara stressat honom. Så jag är glad över att vi tackade nej. Vill man verkligen föda vaginalt så tycker jag att man ska ge det ett försök, men det är inte alltid det lyckas och många bebisar vänder sig tydligen igen efteråt.
    Jag är absolut inte så att jag verkligen vill föda vaginalt. Hade en jobbig förlossning sist, och har denna gång gått på Aurora-samtal för att undvika att det blir likadant denna gången. Hade bestämt mig för att iaf försöka föda vaginalt, men har ett förlossningskontrakt så att jag har rätt att avbryta förlossningen och få ett snitt istället. Men då blir det ju ett akut snitt, och om bebisen nu ligger åt fel håll, så är ju faktiskt planerat snitt att föredra. Jag kommer i vilket fall som helst inte att föda i säte, det är fullkomligt uteslutet :)

Jag har ju ställt in mig på att försöka föda vaginalt, men lite känns det ju faktiskt som att detta är min "utväg", att slippa gå igenom det jag gjorde sist.

Min plan nu är att iaf åka till vändningsförsöket, se vad dom har att säga. Jag har läst på lite, det verkar som att för en del så går det att vända med bara en puff, men för många är det riktigt obehagligt. Så går det lätt att vända, så är det väl meningen då. Men blir vändningsförsöket för jobbigt, så kommer jag att avbryta.
    Och jag tänker defenitivt inte göra flera försök, som en del gör.

• LillaLoppanT
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-20 16:56:20 följande:
    Har precis fått min snittdag ändrad, på måndag kommer han ut till oss! Är nervös och glad nu! Bara 4 dagar kvar!
    Åhh, vad spännande!
    Och vad skönt att du snart har din bebis! 
  • LillaLoppanT
    Baby  BF - LISTA  Baby 

* TeddyGirl82 - 31 år, Torslanda, första barnet 3/7 
    *LillaLoppanT - 33 år, Mölnlycke, andra barnet, 20/7
  • LillaLoppanT

Jag har också haft samma profilbild i många år... SÅ jag är inte lika ung och fräsch, som på bilden längre :)
    Har iof haft ett FL-uppehåll på sisådär tre år... av nån anledning hänger jag bara här när jag är gravid, och strax efter :)
    Måste vara jakten på bra mammagrupper som lockar hit mig.
    Men sonen så hade vi världens bästa grupp, som träffades massor och hade det jättebra ihop (Eller hur MissKaos :))
    Två av dem umgås jag fortfarnde ofta med. (Och min son är snart 4,5 år)

Så nu hoppas vi att denna grupp blir minst lika bra :) 

• LillaLoppanT

Jag verkar förresten ha börjat boa ordentligt nu.. 

Igår sydde jag ett babynest, och idag skall vi gå igenom alla sonens gamla babysaker. Imorgon skall jag tvätta bebiskläder. Sen är jag i princip klar.
    Ska bara hämta vagnen och köpa skötbord. Antar att jag plötsligt fått fart eftersom jag har vändningsförsöket på tisdag. Det finns nämligen en liten, liten risk att bebisen mår dåligt av det, och då plockar dom ut den. (Så därför måste jag fasta, hela tisdagen, hua) 

• LillaLoppanT

Nu är min bebis vänd! Huvudet neråt. Yeah! Det gick hur bra som helst. Tog mindre än en minut, och gjorde inte ont :)

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013