Inlägg från: LillaLoppanT |Visa alla inlägg
  • LillaLoppanT

Gravid i Göteborg 2013

MissKaos skrev 2013-06-29 17:37:31 följande:
    Kommer ha kvar den gammla teutoniamistral s som isak åkte i.
    Sugen på en sele manduca tex. Eller annan ergo. Gillar inte bb carken flr mig att bära i eller för bebis att åka i. Har tre sjalar +en mt..
    Oj satan, har du haft kvar samma vagn i alla år? Inte illa :)
    Jag har bytt så många gånger att jag tappat räkningen.
    Jsg har bara en gammal Brio Race kvar från Lukas, men den skall säljas... Lukas har dock inte låtit mig sälja den innan bebisens vagn kommer.... trots att han inte åkt vagn på mycket länge :) 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • LillaLoppanT
    MissKaos skrev 2013-06-29 18:29:44 följande:
    Ja den har varit bra. Måste laga bromsen bara. Och göra rent fårskinnet. Vi har två sulky ena är sönder men funkar så den har fått åka med på flygresor..
    Har du kvar så många vagnar? Åker I fortfarande?

Ang sjal/sele, så känner jag att sjal är inget för mig. Sele verkar dock smidigt. Använda det hemma ibland när Lukas var yttepytte, och jag behövde händerna fria för hushållsarbete... det var jättesmidigt...

Och Lukas gillar att leka i skogen hemma, blir bara bökigt att dra med sig en vagn dit. Då är sele bra...

• LillaLoppanT
    TeddyGirl82 skrev 2013-06-30 20:50:17 följande:
    Nån som har nåt bra tips på skydd till sängen om vattnet skulle gå när man ligger i sängen?
    Plastad frotte, antar jag, funkar...
  • LillaLoppanT
    MoonFlight skrev 2013-07-01 14:34:36 följande:
    Solsken: jo det är en bra bit att åka men oftast släpper D av dom på väg in till jobbet. Och med tanke på att skolorna hemma har typ sämst rykte/betyg i hela Sverige så vill vi inte ha dom där, då kör vi hellre.

Vart bor du? Dör skolorna har sämst rykte i hela Sverige?
  • LillaLoppanT

Ojoj. Det var en jäkla bit att åka till dagis varje dag! Vart jobbar sambon/maken? Det är ju inte direkt som om ranebergen ligger på vägen till något :)
    Jag har bott i skepplanda... :) Fast jag bodde på landet, utanför. Visste inte att det hade så himla dåligt rykte. Men ni planerar inte att bo kvar där då eller?

• LillaLoppanT
    MoonFlight skrev 2013-07-01 23:04:04 följande:
    Vi har bott här i 4 år nu, hade hoppats på en gård utanför Vara men tyvärr ville det sig inte så vi blir kvar tills vidare. Maken jobbat vid Lilla Bommen så skolan ligger typ på väg till jobbet... Eller något sådant.

Så nu har kört så långt till dagis i fyra års tid?? Inte illa! Kan det verkligen vara så illa i skepplanda? Hur skall ni göra sen när barnen bli 15-timmarsbarn? Skall du köra fram och tillbaka då?
  • LillaLoppanT

Hejhej.. Idag har jag rört på mig på tok för mycket, är helt slut :)

Nu får bebisen sluta röra så förbannat på sig :) Det ilar och gör ont!!!! Den kommer åt nån jäkla nerv.. inte kul längre :( 

• LillaLoppanT

Jag skall föda på Varbergs sjukhus.
    Födde min son där för fyra år sedan, eftersom den BM jaghade då lovordade varberg. Blev väldigt väl omhändertagen och känner mig trygg i att åka dit igen.

Min första förlossning var vääääldigt jobbig, och jag har varit tveksam till att göra om en vaginal förlossning. Redan efter min förra förlossning, så nämnde personalen på Varberg för mig att jag kunde gå på Auroura-samtal hos dem, och jag blev "lovad" ett så kallat "snittkontrakt", vilket i pricip innebär att jag har rätt att avbryta och få snitt, om jag känner att det behövs.

Så nu när jag blev gravid igen,, så valde jag att vända mig till varberg för aurora-samtal, eftersom jag kände mig orolig att östra skulle neka mig snittkontrakt.
    Så för min del blir det att åka dit, och det känns jättebra! 

• LillaLoppanT
    SusannneL skrev 2013-07-04 14:42:42 följande:
    Jag tänkte börja köpa saker till bebis nu.
    Täcke & kudde tex, vart har ni köpt det?
    Såg att dom på Ikea "rekommenderas" från 12 månader =/
    Och på föräldrautb så visade dom en kudde som var ganska så stor och ganska så tjock också.
    (Man skulle lägga typ halva bebisen på den..)
    Minns inte vart dom sa att den där kudden såldes men de va väl nån bebis affär..

Tips på nödvändigaste sakerna mottages =)
    Vi bor trångt så jag vill bara köpa det nödvändigaste!
    Ni som har barn sen tidigare har säkert bra råd till mig =,)

Jag köpte täcke på Gekås... funkar fint. (Använde iofs bara filt till sonen i början). Den har "standardmått" 100x130. Täcket på Ikea har dock lite andra mått, så isåfall måste du köpa ikeas påslakan.
    Kudden på Gekås var dock på tok för hög, så det rekommenderar jag att du köper i en babyaffär. Fråga dem vilken som ska vara till nyfödd.

Dessa grejer köpte jag dock för över fyra år sedan, så det kan ju vara annorlunda med måtten och så nu.

Tips på nödvändiga saker är sjukt svårt, för alla upplever det olika... När frågan ställs: Vad var det mest onödiga du köpte till bebis, så svarar folk så himla olika, vissa skriver saker som jag personligen hade jättestor nytta av.

Ett tips som jag tycker är bra, är en bärsele, (helst en ergonomisk) för om du får en bebis som inte vill ligga själv, utan bara vara nära, så kan du ha den i bärselen, samtidigt som du får händerna fria till att göra annat. 
  • LillaLoppanT

Misskaos, Just den overallen stod jag och klämde på i förrgår. Men jag insåg att det är onödigt med en tjock overall i storlek 56, när man ska ha barn mitt i sommaren :)

Tur att du hittade den istället :) 

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013